|
|
|
|---|---|
Bimmer7er |
Bilen har gått som en klocka under dessa kalla veckor, men plötsligt ikväll bara dog den under körning, hade då kört ca: 3 mil. Halv tank och batteriet ok och startmotorn är det full fart på. Det stod: Getriebenotprogramm i indikeringen. Vad kan det vara? Jag blir så [censur] /// Bimmer7er |
|
"Getriebenotprogramm" översatt blir det nödprogram för växellådan....tror att det är där du ska börja söka efter felet då.... /Simon |
|
Bimmer7er |
Jo jag har sett att det betyder funktionsstörning i växellådselektroniken, men bilen ska väl starta iaf :/ /// Bimmer7er |
|
Kanske stänger elektroniken av möjligeheten att starta bilen om växellådan inte funkar....en tanke...har ingen aning om det funkar så... /Simon |
|
Bimmer7er |
Hmm....Batteri och startmotorn är helpigga men den vill inte gå igång. Kan det vara bensinpumpen ? /// Bimmer7er |
|
Jag skulle rekommendera inpluggning av ett diagnosprogram typo BMW DIS eller carsoft för att kunna läsa felkoder.... Det är svårt att gissa. Lcyka till Asken |
|
|
Min 540-93 dog på samma vis. Det var bensinpumpen i tanken som lagt av/glappade. Be någon ligga under och lyssna om den startar när du vrider på tändningen, den ska går igång i läge 2 på tändningen, gör den inte det, prova att knacka lite på tanken för att se om den glappar, som min gjorde. Annars kan det vara reläet till pumpen som gått.... Att "Getriebsprogramme" tänds beror nog på för dålig spänning i batteriet när du tuggat ett tag på startmotorn, det var så på min också.... Kanske någon hjälp på vägen ? ///Mats |
|
Bimmer7er |
Några tusen fattigare och ny bränslepump :/ Nu rullar det igen :)) /// Bimmer7er |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.