AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
597

98 eller 96 oktan på 320i

capone
tjenur grabbar! vad kör ni med för oktantal? erfarenheter?

själv kör jag mest på 98. var i tysklan förra året och körde med 99 (shell mack) fan va motorn vart starkare!! synd att de inte har den bensinen här...
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
testa okanboster,har inte själv hunnit testa men det kanske är värt pengarna???

D är fegt o släppa gasen!
Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Jag prövade oktan-booster och det höjde effekten med ca 2-3 hk (uppskattat), framför allt så gick motorn mycket jämnare....kan iofs vara inbildning efter som man förväntar sig att bilen skall gå bättre, men mjukare gång fick den samt lite kvickare på gasen....=)
erik-persson
hehe, jag kör på 95 (billigast). kanske ska sluta med det. oktan-booster, är det något som man köper på macken?
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
finns på en del macker,finns på reservdelsbutiker oxå,på farsans gamal 240 är det skillnad som natt o dag på 95 o 98 den går fan så mycket bättre,har för mig att det finns en bonde i närheten där jag bor som gjorde egen soppa för ett par år sen,skulle vist vara bra som fan,vet dock inte om han fortfarande är i buissness =)

kamber
hmm en fråga om ja kör med 95- ska ja köra slut på hela soppan innan ja tankar på 98?? eller det går att ha lite kvar?? på vilka års moddeler funkar det?

/Bujachaka....
sÅlD - B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, Spärr tiden SLut bara o boka nY teori tid o uppkörning =)!!
Hmm =( fick tid den 2oktober o idag e det den 13 augusti!! surt e det...
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
det spelar ingen roll,bara blanda hur du vill!!hur menar du med årsmoddeller??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.