|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmwälskare. Jag har följande problem: Min bmw 735 ia -90 vibrerar . Den vibrerar mest i hastigheten ca 57 km/h - 65Km/h sedan avtar det ju högre man kommer men börjar sedan i ca 110 km/h. Jag har testat att byta däck samt en drivaxel som var lite sliten men inget har hjälpt. Alla bussningar ser bra ut och inget onormalt slitage på däcken. Kardanen sitter fast ordentligt och srödlagret ser frescht ut. Så om ngn har stött på detta problem så skulle jag vara väldigt tacksam om ngn hade en lösning till mitt problem. Tack på förhand Ponta | |
torparn2 |
Min polare hade ett liknade problem med sin 525 och de var så att två av fälgarna inte var helt runde dom var ovala.... men de finns nog hur många andra orsaker som helst |
|
Det där beror vanligtvis på glapp i styrinrättningen, minsta lilla obalans i hjulet eller en bromsskiva fortplantar sig och kan åstadkomma rejäla vibrationer i hela framvagnen. Även spindelleden och lagringen på bakre länkarmen (casterstaget) påverkar... Mycket vanligt problem på framförallt E32, men även E34... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Svärd |
Du skriver att du har bytt däck! Förstår jag dig rätt om du har samma fälg som tidigare då? Om det är så, så testa att byta fälgar också! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Förhoppningsvis hade personen som bytt däcken upplyst om att en fälg är skev om så är fallet! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Idag testade jag min kompis Bmw hjul och det var samma sak. Alla bussningar och leder ser bra ut. MEN jag har ett ganska så stort glapp i min styrsnäcka, kan det vara detta + att skivorna är lite skeva. När man accelererar från 0km/h å uppåt så kommer det oxå vibrationer i farten runt 30 km/h. Vibrationerna har inget med acceleration, rullning i neutral eller ngn belastning att göra. De kommer i dessa farter oberoende vad man gör. Vibrationerna är som väldigt lätta darningar men är jobbigt för en bmw ska vara perfekt. |
|
|
Justera bort glappet i styrsnäckan då! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har redan försökt med det men vi får väl försöka hårdare. Men kan inte snäckan vara så sliten att den inte går att justera så mycket??? |
|
|
Vet inte om den kan bli så sliten...? I värsta fall får du byta styrsnäckan! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.