|
|
|
|---|---|
frostis |
Hej är det svårt att bygga singeltorkare på en E30 och hur blir det med besiktningen??? |
ant |
läs den här guiden så ska det nog gå bra. Länk angående besiktning så ska dt inte var några problem bara torkaren går över hela rutan. men att konvertera nu i vintertid är kanske inte att rekomendera.. =) ========== Länk |
|
Det är jag som skrivit beskrivningen så om det är några frågor så hör av dig. Mvh Abbe Länk |
|
|
Svepytan får inte nämnvärt försämras, torkar den bara hela rutan är det inga problem. Den måste dessutom gå att parkera utanför siktfältet (behöver dock inte ske automatiskt)! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Finns det någon rak torkararm från nån annan bil man kan använda vid konverteringen eller måste man bygga om en själv?? | |
|
Jag använde bakrutetorkaren från en S**B, nån av de senare årsmodellerna, fick kortas, satte den på min förra E21, men det blev kanonbra! Clintan |
|
|
Jeppe, jag besiktigade bilen med min konstruktion i tre år utan problem, jag hade den liggande. Ni kan använda torkararm från Fiat Uno, det är rätt längd på den och så är den spik rak. Mvh Abbe Länk |
|
| men hur ha ni lyckats me å använda länken från e28an..?? den va ju inte alls nog lång. byggde om igår å torkaren gick ju långt ifrån över hela rutan.. fick ju förlänga å böja om plåten där torkarmotorn sitter fast för de tog ju stopp där.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.