AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
482

Kopplings problem M5 3,8

hi
23
hilton
530iA Touring -93
Undrar om det är kopplingen som är slut , den slirar om man kopplar till den på 4an och 5an eller om det kan vara luft i oljan eller nåt sånt, har hört att det kan vara nåt med oljan till kopplingen .

KÖR HÅRT!!!!!!!!!!

När bytte du bromsvätska senast?
Man skall göra det med 15 månaders intervaller.

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
hi
23
hilton
530iA Touring -93
Kan det vara det tror du så det är ej kopplingen som är slut
.............

Vet faktist inte..
Har själv problem med min koppling...den tappar tryck när motorn stå och går på tomgång samt om jag gasar upp i hastighet och sedan tvärnitar...tappar det också tryck så jag ej kan koppla ut.

Har beställt en ny slavcylinger till växelådan och sen skall jag renovera huvudbrpmcylingdern oxå..

Ny bromsvätska blir det i hela systemet oxå.

Hoppas att problemet försvinner..

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
hi
23
hilton
530iA Touring -93
Tack för tippsen ...........

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej.
Om det är luft i kopplingsystemet så slirar inte kopplingen, då är symtomet att man inte kan koppla då trycket i systemet inte räcker för att trycka ut kopplingen helt. Detta vanligt t.ex. vid trasig slavcylinder (hade detta själv). I ditt fall skulle jag tippa att kopplingen är slut. Det är typiskt att kopplingen slirar när man växlar till höga växlar eftersom motorn har mycket vrid och på höga växlar är motståndet högt, då orkar inte kopplingen hålla emot. Rekommenderar att du tar det ytterst varsamt, att köra med slirande koppling alltför länge kan orsaka skador på svänghjulet. KOSTAR MASSOR, inte kul om man förstör denna.

MVH:Sakke
hi
23
hilton
530iA Touring -93
Tack för tippset . Är det någon som vet om någon bra och billig verkstad som kan hjälpa mig jag bor i småland men kan åka en bit ifall det lönar sig
Mvh.............

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.