AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
280

"svärd" i klimatanl.

Hej.
Jag har äntligen fått tummen ur ......och plockat bort fläktmotståndet till min trilskande kupe´fläkt som bara fungerar ytterst sällan..
Min fråga är hur kan jag kolla upp "svärdet"kan man resistansmäta mellan några stift och vilka stift skulle det vara,vilka värden ska dom visa?
Är det nån som vet hur mycket ett nytt svärd kostar?
Tack på förhand
Mathias
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Oftast är det inte lönt att ta reda på precis var brottet eller glappet är. Hittar du en dålig lödning och åtgärdar den har du säkert snart en annan som är dålig. Löd om alla lödningarna bara så brukar det funka några år sen.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Hej Jeppe.
Tack för tipset,men jag hade inte tänkt löda om nånting annat än om jag ser nån uppenbar lödning som ser fel ut.
Jag hade tänkt mig att man skulle kunna mäta upp eländet och se om den är hel eller inte det är ju tråkigt att byta ut den i onödan:)
Finns det ingen som vet vad en ny kostar?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Funkar den ibland och ibland inte (kan det vara beroende av temperatur? funkar oftare varm än kall?) är det nästan garanterat en kallödning, då är det enda rätta att löda om den. Du kan naturligtvis byta den, men dom är ökänt dåliga och brukar därmed vara svåra att få tag på, och om man hittar en dyra...

Jeppe

Funkar för det mesta aldrig,den har hoppat igång sporadiskt och fungerat en dag och i bästa fall dan efter.
Temperaturen verkar inte ha nån betydelse står i garage med 25 grader över vintern men den har tidigare stått ute i olika temperaturer (köpte den sent i höstas) och någon speciell temp.har inte haft nån påverkan.
Förjävla snygg bil du har förresten....
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tack!

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.