|
|
|
|---|---|
|
Som sagt så har jag inte fått gång min bil... antingen bränsle pumpen lr inga gnistor från tändstiften!!! men vi kollade stiften och såg att det komm gnistor från de.... tänkte att de var bränsleepumpen då!! För vara säkra så srutade vi in GAS STAR och bilen försökte gå igång och så gjorde den det lite hackigt i några sekunder tills den då dog!??? Så vi sprutade in lite till men den försökte då inte ens förska gå igång nu??? Så vi kollade tändstifterna igen och då kom det inga gnistor alls??? vad kan detta bero på och vad kan ha hänt?? mvh | |
|
Låter nästan som pumpen... Jag fick byta på min i höstas... Har den "dött" för dig nån gång??? |
|
|
tja!! Den har inte dött för mig som jagkan minnas!!!! men efter vi körde start gasen så funkar inga tändstift??? kommer inga gnistor från de!!! vad kan ha hänt om det inte kommer gnistor?? hör man om vattenpunpen funkar??? |
|
|
Var det inte så att du surade ner dom totalt... |
|
| för att vattenpumpen ska cirkulera så måste motorn va igång... | |
|
Vattenpumpen har väl ändå inget med det hela att göra? Det är väl ändå bränslepumpen som lagt av om något... Kolla som sagt stiften igen. Kan ju vara att de blev sura av gasen/soppan när ni försökte igen (därav ingen gnista). Men eftersom den startade å gick ett par sek med gas så borde det ju va pumpen tycker jag det låter som... //KOffe |
|
|
Lät nästan lite oförskämd där märkte jag... sorry, inte meningen =) Kolla så inte nåt soppafilter är igensatt oxå förresten! //Koffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.