|
|
|
|---|---|
| Jag undrar vilken som har bättre väghållning? Vilken skulle ni välja? | |
| Glömde säga att det är B6 3,5 mot 196 hästars M3. | |
| bilar av olika kaliber, alpinan är den udda glidaren med lull lull jämfört med M3-E30 även om den nästan är lika ovanlig. Självklart har M3-E30 bäst väghållning då den är optimerad för bana samt har den lägsta vikten då den bara släpar på en 4a i nosen bla. | |
| Jag skulle valt Alpinan då jag har ägt en sådan och vill äga en sådan igen. Det är en underbar bil att köra. Dock har jag inte testat någon M3E30 ännu, men som sagt. Jag skulle valt Alpinan. | |
|
Charlie.. läs testerna på denna sida.. det finns både alpina och m3e30 :) Länk mvh Peter |
|
|
Ha, du ska ha en B6 3.5 S, Alpinan med M3 chassit! :D Dock, de är inte lätta att får tag på.... :( M3 har ett av BMW's genom tiderna klart bästa och roligaste chassin, jag har blivit runtkörd i en och näst efer en rallypreppad Renault 5 Turbo så var det den absolut mest "vägnära" bil jag fått äran att sita på passagerarplats i. Jag har itne fått åka någon B6:a... än... jag är fruktansvärd att ha och göra med om jag kommer på att någon jag känner har en bil som jag gärna skulle vilja åka i. Jag skulle välja Alpinan, mer udda... även om M3:an är en historia för sig. |
|
| M3 har bättre väghållning, B6 är för framtung. Men B6 är som en gocart iallafall. Otroligt sporting BMW. 346 Nm i en E30 känns! | |
|
När jag kört på bana med Alpinan så förlorar man mot M3:orna i kurvorna men när det blir raksträcka så drar man ifatt, därmed inte sagt att den går dåligt på kurvig väg, den är otroligt välbalanserad och fjädrar/stötdämpare matchar varandra perfekt. Mvh/ Micke t |
|
Lasseman3 |
1. Bättre väghållning? M3 E30 2. Vilken bil välja? B6:an eftersom jag inte har någon sådan. Vad än du köper kommer du att ha kul...såvida du inte får problem med bilen...delarna är allt utom billiga. Mvh /Lasse |
|
Om jag hade valt igen hade jag lätt valt B6 3,5: 1. Diskret 2. Kör ifrån de mesta även idag 3. Grym interiör med bakaxeltemp, oljetemp mm 4. Ovanlig 5. Råare 6. Snabbare 7. mm |
|
|
Jag hade nog valt Alpinan, känns som en riktigt bra och rolig bil (M3 är inte sämre). Det är väll inte så många som känner till E30 Alpina B6 och det är ju kul att ha en riktigt ovanlig bil tycker jag. Synd bara att dom är lite svåra att få tag på. Har blivit om omkörd av en B6 3.5 också.... motorljudet kan man INTE klaga på... |
|
|
Jag gjorde mitt val i höstas. Valet kan ni ju se till vänster. Jag har dock inte hunnit köra så mycket med bilen så en väldigt intressant vår väntar!! Alpinan är ju en klart mycket mer ovanlig bil än en M3a! 17.970 tillverkade mot 219. Så valet var inte så svårt när man väl fick chansen. :o) Men som ni skriver så saknar man ju lite väghållning och en 3.5S hade definitivt varit den optimala bilen. Cyberoid |
|
|
Jag såg en 3,5S för ett tag sen på mobile för 180 000kr om jag inte minns fel. Så de är inte gratis att få tag på! Men jag saknar min gamla Alpina mycket!!! Och som Gustav säger, man körde ifrån mycket, även många av dagens moderna bilar. Hade en dust en gång mot en EVO 6 och han vart förvånad över att han inte drog en "gammal BMW" som han sa! Men efter lite prat så förstog han lite bättre om BMW! |
|
| Finns det nån som har haft/kört båda som kan ge lite synpunkter??! | |
Perkka |
Tycker att M3-an e snyggare.. Men Alpinan e ju som sagt mer ovanlig & går bättre.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.