|
|
|
|---|---|
|
Jag har ju min 730 88 manuell som bakaxeln låter på.Nu undrar jag om jag kan ta en klump från en 735 med automat och pilla dit? Jag vore väldigt tacksam för lite tips.. | |
| 730 har 3.64 utveksling 735 har 3.45 750 3.16 | |
Svärd |
Vad det är för utväxling speler ju ingen roll för monteringen. Passar alla fästen så går det ju att få dit den. Tyvärr har jag ingen aning om ifall de gör det! //Martin ps. Bakaxelväxeln från en 325 Cab E30 passar inte på en 320i E30, det vat jag! Ds GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Är det smidigare och renovera min klump tro? Vad kan det kosta? |
|
Svärd |
Det beror ju helt och hållet på avd felet är! På min gamla 320 var det två drev som spruckit och massa lösa delar som slagit sönder det mesta där inne! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Jag tycker att det låter som ett lager som har gått. Det låter nästan bara när jag motorbromsar eller släpper upp kopplingen.Var på BMW och hissade upp bilen och hörde direkt att det lät från klumpen. Det låter mera som hhhhhhhhhhhhuuuuuhhhhhhhhh....och inte trtrtrtrtrtrtrt....som om det var ett lager som ....ähhh.....vafan det måste gå och lämna in den där dom kan byta ut lagrena? Sen har jag fått ett till problem som gör att tomgången ligger kvar på 1500 rpm fast motorn har blivit varm.....är det nogån kallstartventil som har hakat sig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.