|
|
|
|---|---|
|
Hittade en mkt fin M5 -91, 15000 mil, import -94, 17", trä, data, ac, all el m.m. Vad kan den tänkas vara värd?? Är det nåt speciellt man ska se upp med gällande M5:an? | |
|
Hej. Eftersom det är 3.6 liters motorn så är den billig. Ett pris runt 75.000:- är nog ganska bra om kan få loss den för det. Det är ju ganska gammal bil, så ett M-test är att rekommendera. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
M5:an tycker jag själv är svår att värdera om man inte själv har sett den eftersom det skiljer så extremt mycket i pris beroende på skick. Det är inte helt ovanligt att säljaren begär över 100' för en 91:a, medan vissa inte begär mer än 60-70'. Det är helt skicket som avgör priset på M5:an och om det är en 3,6 eller 3,8 förstås. Sen är det ju det vanliga snacket om Import eller Svensksåld, min erfarenhet är att import värderas ganska mycket lägre. Sen kan man ju diskutera huruvida det är rätt eller fel... runt 75' som bumper säger är ett vettigt pris om skicket är bra. M5:an körs givetvis hårdare än den vanliga 5-serien, så generellt bör man kontrollera det mesta mer noggrant på en sådan. Jag har sett flera annonser med risiga eller utbytta växellådor, så det bör du se upp med. Lycka till! //Daniel |
|
|
Kolla att all utrustning fungerar, dvs. AC:n (dyrt att fixa), stötdämpare, avgassystem (DYRT!!). Lämna in bilen hos nå´n som kan kolla motorn med diagnosverktyg (dator). Motorn MÅSTE vara i bra skick. Och sist men inte minst - en servicebok som inte är ifylld av ""Sven-Petters Däck o Glas"" (dom kan ju i och för sig också vara bra :), men kolla historik noga. Sen har du bromsar (7000:- för skivor klotsar och diverse smådelar) och styr- spindelleder som slits rätt mycket pga den tunga fronten. Hej å hå En bra bil är det dock... Vroom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.