AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
781

BMW 318iA vs Mercedes C180?

Visa användare
36
BMW_racer
BMW 318iA -92
Jag undrar om någon har erfarenhet av skillnaden mellan BMW 318i och Mercedes C180. Om fallet är så skulle jag vilja veta allt om det. Pris(drift,reservdelar osv), Acceleration, osv.

//MVH. Christoffer

"Fullt ös medvetslös"
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har kört en Merca C180 några meter runt en verkstad där jag praktiserade förut och kommer ihåg att jag vart iriterad på varvstoppet som låg vid 4500rpm...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
C-klassens inredning ser japansk, billig ut i jämförelse med BMW:s. Stolarna är obekväma, ser billiga ut i utförande och jag fick en känsla av att sitta i en buss jämfört med min bil, där man sitter lågt och skönt.

/Dominik
M_Razani
Växellådan(manuella) i Mercan är ganska kass om du drar en parallel med BMWs lådor, men du kanske tänkte på en automat?

/Flash
Den mest grundläggande skillnaden är att BMW är en bil man kör, (kanske inte undermotoriserade 318), MB är en bil man åker med.
c 180 kan i enklaste utförande vara fruktansvärt spartansk och tråkig, men kan utrustas hur mycket som helst, precis som en BMW.
Jag tror MBn har dubbla livslängden räknat i mil jämfört med BMWn.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nu tog du nog i.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nya C tycker jag har en läcker design (liksom hela mercedes nuvarande designspråk). Gamla C däremot undrar jag vilka som köper. Tycker den såg daterad ut även när den kom.

Generellt ligger ju C högre i pris än 3-serien. Angående reservdelskostnader vågar jag inte uttala mig om när det gäller Mercedes.

Däremot går och går och går (iaf tidigare MB). Finns bruksbilar som lätt går 30.000 mil med bara oljebyte då och då och lite slitdelar.
Visa användare
36
BMW_racer
BMW 318iA -92
Tack för alla svaren! det hör till saken att jag som synes redan har bytt min BMW 328i mot en Merca C 280. Men jag har ju fortfarande en BMW 318iA vilken också är till salu.(49000:-)
Men frågan är om ska köpa en BMW eller Merca till? Det faller nog på en BMW. Men det var intressant att höra era synpunkter och erfarenheter av 180:n.

//MVH. Christoffer

"Fullt ös medvetslös"
Att du inte behöll 328:an och sålde din 318 mot en C180 istället.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
BMW_racer, om du jämför C280:an mot din dåvarande 328, vilka är dom största skillnaderna/likheterna? prestanda bilarna sinsemellan osv.?

Mvh/ Micke t
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Cosmos>>
De måste ha varit en diesel du kört!
4500rpm, varvstopp = DIESEL

----------------------
King of the road
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.