AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.241

Kromlisten på luckan..

Sida 2 av 2
Ok, en sån ska jag ha! Bra att du la in en bild. Jag har letat som f_n för att hitta bilder på den.. Vill ju gärna jämföra innan jag åker o köper en. Ska åka o köpa en på BMW i Götet om 20 min. Det blir den utåtböjda.. Tack för all hjälp.
Va på Bmw Nu.. Besviken kom jag hem utan. Dom hade inga på lager, så jag fick beställa en. Dom kunde dock inte lova mig att den skulle passa på min 30 när den e till 50in. E38 som E38 sa jag.. Jo sa han men den kanske e större på 750 eftersom den har 12:a. Nä nä sa jag, beställ en till mig. Han ville nog inte att jag skulle bli 50 vannabee när jag bara kör 30.. Den kommer nog om en vecka eller nåt iallafall, hoppas nu inte han hade rätt. Vill gärna ha den på min. Det blir nog ett ganska stort lyft tror ja.
Jo... Han sa att den kostade 400:- spänn typ, 398 eller nåt. Börjar undra om ja beställt rätt grej. Men ja gav han ju beställnings nummret som stod här och det var en kromad grill till 750, så det måste väl ha varit rätt.
Måste ju fråga, vad är det du har beställt? En kromad grill?

/Johan
[CUL8ER]
Scheckheft
Hej, ang kromade grillen: möjligt att de höjt priset sen sist :(. Men det är rätt grill och passar alla E 38:or. Du kommer att bli nöjd med den nya grillen :).

/Scheckheft
Länk
Ja han menade att en grillhalva kostade 398:-? Då är jag med igen. Lät som du bara beställt ena grill halvan :))

/Johan
[CUL8ER]
Ja, ok. 2x 398= ca 800. Fan jag som trodde det skulle bli bra billigt. Hehe.. Men jag har beställt rätt grejer då. Då löser sig allt. Och den ska passa säger du Johan då litar jag på det. Tack.
Ja du har beställt rätt grejer :) Och de passar perfekt. Farsan satte på såna på sin 740-97 i höstas.

/Johan
[CUL8ER]
aså alvarlit e det lika lätt att trycka på grillen som alla säger?
Om man säger så här, farsan klarade det helt själv så det kan inte vara så svart :) Ska bara vara att trycka dit de nya.

/Johan
[CUL8ER]
hehe okee men har hört att när du tar bort de gamla så brukar dom gå sönder, men får väl testa nångång:) bilen blir ju som ny...
Ja de går nog sönder. Men har man ett par nya så spelar det ju ingen roll...

/Johan
[CUL8ER]
jo men det finns väl risk att de nya går sönder när man sätter dit dom? skulle väl spola varmvatten el nåt på innan.
Nej det tror jag inte är nån fara. De "klickar" nog i rätt lätt. Så lätt det på farsan iaf...

/Johan
[CUL8ER]
ok får testa... :)
Scheckheft
Hej
Bytte till den nya kromgrillen igår. På min förra 740 gick några av clipsen sönder vid demontering av den gamla grillen. Då använde jag bl a skruvmejsel. Den här gången slog jag ut den den gamla grillen med hjälp av handen. Två distinkta slag från insidan och båda grillhalvorna lossnade utan skada på vare sig grill eller lack.

/Scheckheft
hej! jag körde clipsen utåt istället för innåt, mina satt stenhårt, stor skilnad på de gamla och de nya, nästan alla var jag tvungen att bryta. men men spelar ingen roll har ju en ny skitsnygg grill :) o du när kommer bilder på din nya glidare då?
Mvh
Scheckheft
Hej, ska låna jobbets digitalkamera i helgen. Hade egentligen tänkt vänta tills sommardäcken är på. Reg besiktning är på måndag.

/Scheckheft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.