AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
449

Kontrollmärke under passagerarstolen?

Hej, jag skulle hjälpa min kära syster härom dagen att sälja hennes bil. Jag kände mig så illa tvungen efter som det trots allt va jag som fick henne att överta den efter mig. Bilen är inget fel på. Den är enligt mitt tycke ett fint exemplar av E34-modellen från -93. Att det finns några små stenskott fram på huven är ju oundvikligt på en såpass "gammal" bil. Men till saken hör att när en spekulant kom för att se på bilen, så säger han ganska snabbt efter en titt på passagerarstolen att inredningen är bytt! Den är inte bytt under dom 5 åren som jag och min syster haft den i allafall säger jag tillbaka. Man han sa att det ska alltid sitta ett märke under passagerar stolen med bilens chassi-nummer och datum då inredningen sattes in på alla E34:or. Stämmer detta?? Finns det fler "gömda" kännetecken? Han blev iaf. nojig att bilen skulle va meckad med och ville inte ha den.

LN
497
LNBT
S6Plus
Vad jag vet så sitter det ett doc. med utrustningslistan under pass. sätet. Men den kan ju ha kommit bort vid ett tidigt stadium.

spar till en....
Länk
Det var väl en sån där messerschmit som tror att beg bilar är nya bilar....

"du bilen har ett stenskott här"
ja bilen har gått 19000 mil

"Klädseln är blekt"
ja den är nästa 10 år gammal bilen

"Däcken är inte nya"
Nej bilen har som sagt gått 19000 mil

osv. osv.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Sådana spekullanter hatar man bara, jag hade bett honom drå åt h.......e! Det finns sådan överallt
Gasar-Magnus; den var bra..he he ler*

MvH Bmw 4-ever

Länk
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Då kan han vara utan.......sådana är inget å krusa för, ni hittar säkert den rätta köparen.

Lycka till

Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Billigare Angel Eyes
Jo, han va en riktig besserwisser! -Gasar Mangnus, han sa faktiskt nästan så om klädseln. Hehe. Jo, det finns fler köpare. Får väl se till helgen då jag annons ute i tidningen. Så märket under stolen behöver allstå inte "garanterat" sitta där efter nästan 10 år då?? Som han sa. Dom kan allstå trilla av eller?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Min utrustningslista från fabriken sitter inte kvar under sätet, för den sitter numer i pärmen över bilen...

En del bilar har denna lista under sittdynan i baksätet!

Mvh
Under sittdynan, ok. Det ska ja åka och kolla efter senare.. Tack allihop.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.