AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.041

Vad händer med BMW i Västerås?

Soton
Hörde idag att Lo:s bil blir av med agenturen den 1/7 -03.
Är det nån som vet vad det beror på?
Jag har då inga klagomål att komma med när det gäller Lo:s.
Tycker det har funkat väldigt bra hos dem.
Hursomhelst så ska M-bilar i Eskilstuna ta över och bygga nytt på samma område.
Hur lång inkörningsperiod kommer dom att behöva för att få det hela att fungera...

Jag tror att det har med försäljningsytan att göra... Jag har hört att dom som säljer BMW ska ha en viss försäljningsyta... och det är inte alla som klarar av den investeringen..
Soton
Jaha, det låter ju rimligt. Överdrivet stort är det ju inte nu och nån större bredd av visningsbilar har dom ju inte.

Frågan är hur länge vi blir utan återförsäljare, då det borde vara svårt att hinna klart med nybygget till den 1/7.
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
M-bilar i Eskilstuna har ju inte ens en 4:e del av utrymet som LO:S bil har.....

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
ant
men om LO:s bil tar och skickar ut det där dom har i andra ändan av lokalen så måste väl ytan räcka till?
eller om dom skippar beg bilarna i bakre delen av hallen kanske?

bmw i västerås får ju inte försvinna! jag måste ju dit och handla delar ibland.
har förresten aros auto bmw orginaldelar också?

==========
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Skulle gissa att det kan ha med att göra att de blandar bilmärken... Vem vill ha citroen i en BMWhall?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Angående Askens profil kan jag bara säga att blaskputten eller tvättmäster blötlagt de stora bilarna så de krymt till en optimistjolle dvs 316 compact automat saknar den GPS så hamnar han i nått Naturreservat som vanligt, förmodligen nån fridlyst norrlandsälv denna gång.:DD

MVH
Hasso
Länk

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Tjena ant...Aros Auto har inte orginaldelar (möjligen ngt lite begagnat) dom kör med MotorNords sortiment...samma priser som i MN-katalogen..
Soton
Till att börja med skulle dom inte ha så många bilar från det engelska märket som katten kom in med...
För ett år sen drog dom kraftigt ner på antalet demobilar, det kanske kan ha nått med saken att göra.
Funderade flera gånger under hösten om dom höll på att gå omkull med tanke på hur få BMW det fanns i hallen.
Tror att dom har tappat mycket i försäljning, det ser man på hur få fabriksnya bilar dom haft ute i hagen (där dom beställda bilarna står)
Sala bil ska tydligen också tappa agenturen...
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Ska Sala bil tappa BMW agenturen???

enligt MÅNGA kunder jag talat med så är alla mkt nöjda med sala bil...
helt klart den återförsäljare som fått bäst kritik!?

/Jonas
Soton
azkikr:
Det är änsålänge ett rykte att Sala bil också tappar agenturen, men det sägs att dom säljer för lite nybilar. Ska ringa runt lite på måndag och se om det går att få några klara besked.

Jag har haft lite klagomål på några av deras beg. BMW:ar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.