|
|
|
|---|---|
|
har problem med bränslrpumpen så jag undrar vilken färg och vart den sitter............. och om bränslepumpen ska låta när den funkar??? mvh | |
M3 wanabe |
Tja! Skit i färgen. Har du sett att det sitter tre stycker relä under ett littet lock bredvid säkringsboxen. Lyft på den och det är den första som tillhör b-pumpen. Alltså den till vänster om du står vid sidan av bilen. Jag tror att den e orange. |
| kollade snabbt där men den var inte orange!!! en orange satt inne där alla säkringar sitter??? det var ett ljust relä som satt där!! är detta fel?? vilket relä är för tändningen med??? | |
|
Har du provat å knacka på dom? Länk Bmwcs 3381 |
|
M3 wanabe |
Tänk så här. [1] [2] [3] [4] [5] [6] 1= bränsle pumpen 2= DME 3= Vakeum sensor 4= Huvudstrålkastaren 5= varningslampan 6= Tändningen Jag kan ha fel men då får någon annan rätta. Skit färg. Du kan använda tutans relä till bränsle pumpen. |
|
Tack m3 wanabe!!! vart sitter relät för tändningen i boxen?? kan den vara paj om det ej kommer gnistor från tändstiften?? Och vad är DME relät?? kan de ha något sammband?? Sprutade in GAS START och den gick igång lite snabbt...men efter det så ville den inte ens försöka starta och så kollade vi tändstiften igen och då kom det inga gistor?? vad kan ha hänt??? hjälp |
|
M3 wanabe |
Det är svårt att veta vad det är. Men om du lyfter på alla relä och ser efter då kan du se vilken som har brunnit upp. Det finns bara en relä tilltändningen men det kanske finns säkringar dit också. |
| det är det jag menar!! hur kan man testa detta!! hur ser man om de har brunnit upp då???? jag vill kolla så alla funkar men hur!? | |
M3 wanabe |
De brukar bli svarta på någon av benen, alltså du ser lite rök aktigt på någon av benen. Gör så här. Detta är lite överdivet men... Ta in alla relä. Hitta två gamla 12 V adaptrar de brukar finnas i varje familj och minst tre fyra styckna. Jag har över 10. Du ser ett liten el schema under varje relä, du fattar när du ser de. Och så testar du, du kan inte paja de om de är hel men ta inte alla föresten ta de som du misstänker att de har gått. |
M3 wanabe |
De brukar bli svarta på någon av benen, alltså du ser lite rök aktigt på någon av benen. Gör så här. Detta är lite överdivet men... Ta in alla relä. Hitta två gamla 12 V adaptrar de brukar finnas i varje familj och minst tre fyra styckna. Jag har över 10. Du ser ett liten el schema under varje relä, du fattar när du ser de. Och så testar du, du kan inte paja de om de är hel men ta inte alla föresten ta de som du misstänker att de har gått. |
M3 wanabe |
Nu vart det nåt fel. Iallafall så ska du höra klick om de fungerar. Hör du inget klick och du testar på rätt sätt så är den trasig. Var bor du föresten? |
|
Tack!!!! bor i borås!! du då??? kan du inte komma :) |
|
M3 wanabe |
Jag är ledsen, hade de varit sundsvall så hade jag hjälp dig på en gång. Jag är ledsen. |
Aldric |
Joakim x 2: Finns andra här på forumet som bor i Borås .. :) |
|
Vilka då :) förutom min vän zumpen!! Ingen som har vinter däck på fälg som jag kan låna och dra den till bmw :) ??? som bor i borås?? :=)) |
|
M3 wanabe |
Vadå kan man inte köra med sommardäck. |
| får man köra med sommar dåck om det e + grader nu ??? det är väl brar om det e vinterväglag va??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.