|
|
|
|---|---|
Jonas Westling |
Har idag köpt vita mätartavlor till min e34a -92.... hur gör jag för att få i dom.... Lossa ratten, sen två skruvar......vad mer? Nåt man behöver tänka på?! tacksam för svar.... |
markus00 |
efter du gjort det du skrev över så lossar du på kontakterna bakom mätaren för denna sitter nu löst. Drar ut hela paletet. Lossar några skruvar på baksidan så att du kan ta bort framstycket. Sen måste du vara noga med att markera var visarna står så att du sätter tillbaka som på exakt samma ställe. Sen lossar du visarna med en gaffel eller nått. En del säger att man ska vrida dom 1/3 varv eller nått men det funkade bra med en gaffel för mig. Sen klarar du nog resten själv. //Markus ----- Min bil: Länk |
|
Jonas: Jag vet inte vad du har för ratt och om du harjusterbar ratt, men om du kan justera rattenså dra ut den så mycket det går och försök ta ut mätarhuset utan att skruva av ratten, samtidigt du tar ut den så får du snurra lätt på ratten till vänster tills du får ut den men glöm inte lossa kontakterna där bak först! Det gick fint på min förra 525, då slapp jag lossa skruven till ratten och tag bort den! Vad jag vet så måste du sätta ditt en nu mutter om du nu tar bort ratten! Lycka till! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
här har du en länk som hjälper till lite för dig! Pcdoktorn hade samma m ratt som jag men han fick inte ut mätarhuset, kanske på grund av att min ratt gick justera fram/bak!: Länk Lycka till! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
peter78w, Varför måste han sätta dit en ny mutter? /Erik |
|
|
Så läste jag i en manual till bmw! Varför vet jag ej riktigt! Just det läste också i manual till min M ratt på min förra 525:an! Tyckte att det sod något om att den gamla muttern inte låser ratten som den ska, så man ska väl inte återanvända muttern utan då får man skaffa en ny sådan! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.