|
|
|
|---|---|
torparn2 |
Hejsan.. jag undrar om nån har haft ett likande problem på sin 750.. den läcker bra mycket styrservo och jag vet inte riktigt var nånstanns de läcker... men den har tömt hela behålleren på 2 dagar i garaget... e de nu nån som har haft ett likande problem och vet på ett ungefär vad de kan vara eller vad de kostar att lämna in bilen.. |
|
Vanligt fel på 750:n... Ofta är det två "pluggar" som sitter på styrväxeln. Ser ut som två stora krysspår på dom. Ibland räcker det att spänna till dessa, ibland måste man byta packningen. Det kan även vara någon av slangarna som läcker. Har du så kraftigt läckage brukar det bästa vara att rengöra den så gott man kan och sen se var det läcker ut! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
torparn2 |
Sitter den slangen bara med typ slangklämmor som jag bara behöver dra åt lite då?? eller de kanske e bättre att ta bort slangen och se om den har spruckit eller nått??? behöver man montera bort nått annat eller kommer man åt allting som de sitter nu... MVH jocke |
|
Sitter med banjokopplingar om jag inte minns helt fel... Det är vanligtvis inte anslutningen utan själva slangen när det är slangarna som läcker. Då är det bara att byta slangen! Men de där två "pluggarna" är vanligare... Någon som vet vad dom är? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
torparn2 |
Du har ingen som helst aning om vad de kan kosta och lämna in bilen och få de fixat... de brukar ju aldrig bli så billigt när man lämnar in V12:an.. MVH Jocke |
|
Börja med att kolla upp var det läcker, borde du kunna göra själv... Ska du lämna in den på BMW-verkstad kan du bli halvt ruinerad innan ens detta är konstaterat! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Min läcker också,pratade med Per på ECP och han trodde det var ett vanligt fel som hade med broms servon att göra,typ en glid kolv som läckte förstod inte riktigt vad men700:- ville han ha för en sådan och det skulle inte vara allt för jävligt att byta själv.Droppar hydral olja på vä sida ner på framvagnsbalken. MVH Pegasus. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
Mr_T |
har oxå läckande styrservo. men min läcker i både pump o snäcka .... har beställt en packningsatts till dessa o ska byta nästa helj. kommer att medela resultatet därefter... priset för båda sattserna blev endast 486svkr hos BMW Group i solna |
|
Pratade med Per på ECP i dag och han sa att det brukar läcka om bromsförstärkar'n men han hade svårt att tro att hela behållaren skulle tömmas på ett par dagar av det felet utan trodde snarare på att det var någon slang som inte var som den skulle. mvh Pegasus. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.