|
|
|
|---|---|
|
Jag har hört rycktas att det ska byggas en ny 6 km lång motorbana på Gotland norr om Visby som skulle ha lita arv av Nurnburger Ring vad det gäller fri körning med privat bilar. Är det någon som har någon mer info om detta????? Den skulle i så fall öppnas till sommaren. Det skulle ju vara hel fantastiskt..... /// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter.../// | |
|
Du menar den här : Länk Gotlands semestern bokad ;-) MVH TONY ///M3 |
|
|
Jo den måste det vara.... fan va kul... det ser vi fram emot /// Väl mött till sommarens banträffar... Ser fram emot några hårda figter.../// |
|
|
Fan va fränt!!! då slipper jag åka ända till Nurnburg då! Kul kul!!! |
|
|
Vad ska du göra i Nurnburg???????? (*skojar lite bara*) |
|
| Jag har lagt ut ett fotomontage av hur banan kommer se ut (jag har inte gjort bilden alltså...) Länk och klicka på "Banor" | |
| Förtydligande... sorry... ett annat fotomontage som dpiarchitects.com gjort | |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Faan va glad jag blir! Blev helt till mig när jag såg reportaget i nyaste bilsport. Man har ju 3km till färjan! På 4 timmar är man vid banan och då har man kört 3,3 mil... Ganska lagom att köra för att komma till banan. Dock kostar båten lite men det är det ju värt flera gånger om! Bilr nog några överfarter i sommar om bilen håller och mår bra. //// Faaan va glad jag é ;))))))) Ägare till 490 friska BMW hästar! -=$¤CimmenpoweR¤$=- |
|
|
Bara att hoppas på att banan hålls öppen för oss entusiaster. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Granne med Gotland ring kommer det även ligga en 402 strip, för oss som vill åka rakt fram! Länk Sidan är lite tunn men det blir väl bättre, kika in på forumet där är det lite mer aktivitet. HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
|
MagnusT Jag ska äta Bratwurst und saurkraut såklart! |
|
|
mosse> Ja för nåt gasande på någon trevlig bana går ju inte i Nürnburg... :-) |
|
|
Nää...jag var så dum att jag trodde Nurnburgring låg just i Nurnburg.. *hehe* Det visar ju tydligt hur mycket bankörning jag ägnar mig åt! ;) Ich bin ein Kartopfelkopf! /Klas |
|
|
Nürburgring=fantastisk bana runt byn Nürburg i Eifelbergen i västra Tyskland. Nürnburg variant på Nürnberg eller Nuremberg. Nürnbergring=Ringleden runt staden Nürnberg i Bayern. :) |
|
| Haha! ok tack för det förtydligandet Johann! :-)) | |
|
Hej...nån som vet vad färjan kostar över till Gotland? Jag var på Mc-semester där -94 men kommer ju inte ihåg vad det kostade då... Hoppas verkligen det blir av med banan där...det låter hur spännande som helst! :) |
|
|
De har ju fått klartecken att börja bygga.. så nog blir det väl av alltid..! :) :) |
|
Gotland |
Mer info om Gotland Ring finns på. Länk |
Svärd |
www.destinationgotland.se så hittar ni priser och kan boka biljetter. Ny snabbfärja är på väg från Kina men den börjar antagligen inte trafikera Visby-Nynäs förrän 1 December i år... Själv bor jag ju på södra Gotland, men här åkar man ju till "stan" 6 mil som om det vore hur nära som helst. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
| Ser verkligen fram emot att få testa/gasa ur pärlan på premiären 19-20 juli. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.