AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
570

Telefon E46

Visa användare
167
HES
CLK -03
Ni som har orginalmonterad telefon (E46), var sitter eran mic någonstans? Sitter den i taket vid främre lampan?

Går den lampan med öppning för mic att köpa löst, isåfall gärna ett art nr.

Ni andra som installerat en eftermonteringssats av annat märke vart har ni satt micen? Samt vart drog ni kabeln någonstans och vart satte ni "hansfreeboxen" någonstans? Funderar på att kanske sätta dem i mittkonsolen under mugghållaren.

Gärna lite tips och ideér.
Jepp, orginal handsfree sitter mic:en uppe i taket till vänster om belysningen.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Tack för ditt snabba svar.

Vet du var på nätet jag kan hitta en bild detta?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Jag kör med eftermonterad hf SonyEricsson och min mic sitter upp vid belysningen och hållaren nere till höger om växelspaksknoppen med hållare som normalt hör till 5-serien. Själva hållaren (inte telefonhållaren) är utav samma material som instrumentbrädan vilket gör att den smälter in bra i inredningen. Kolla länken så ser du Länk

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
robgus: vart har du satt hansfree boxen någonstans?
ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
Hur e det med cabben då?? Jag har bmw orginal telefon men inte sitter micen i taket.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
HES: Vad menar du med hf boxen?

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
167
HES
CLK -03
Den boxen där mic, ström m,m stoppas in
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kabeln går under panelen som går längs sidan av konsolen och kopplas in bakom instrumentbrädan.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Jag hade på min E46 en eftermonterad Ericssonsats med en svanhalsmikrofon fastsatt vid kurvhandtaget. Fungerade perfekt.

Hf-boxen la jag helt enkelt i det lilla utrymmet under ratten, vilket i och för sig innebar att man inte kunde justera ratten maximalt nedåt, men det fanns klart tillräckligt med justeringsutrymme för mina behov.
Installationen blev enkel och lätt att ta bort, samtidigt som den blev ren, inga kablar syntes.

Telefonhållaren satte jag först i prylfacket mellan sätena, tog bort den lilla gummimattan och satte fast hållaren. Efter ett tag tröttnade jag, var van att ha telefonen "i ratthöjd", så jag tog bort hållaren och la gummimattan på plats i prylfacket, samt satte telefonen på en enkel hållare som hakades/skruvades fast i vänster luftutblås på instrumentpanelen. Enkelt och inga synliga kablar, och kunde tas bort på 10 minuter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.