AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.290

vad betalar ni ?

Sida 2 av 2
Agge
starre:

Jo, jag är väl en av deras bästa kunder. Kan inte säga att jag är stolt över det :)
Få se vad dom säger nästa år när jag ska fixa e46:ans m3:a.
Kommer knappast att bli billigare :(

MVH
//Agge
Agge
starre:

Jo, jag är väl en av deras bästa kunder. Kan inte säga att jag är stolt över det :)
Få se vad dom säger nästa år när jag ska fixa e46:ans m3:a.
Kommer knappast att bli billigare :(

MVH
//Agge
Agge:
hmmm 2gånger svårt att hålla fingrarna borta:))

Ska du införskaffa en Cab då oxså?finns nämligen en silver för bra peng i Solna under 500k

Återigen så blev det inte alls dyrt när jag tog min försäkring på M3an. Bmws egna försäkrning var ungefär dubbelt upp mot TY.
Starre: Innehåller den premie Du angav tidigare vagnskada?
Agge
starre:

Kollade endast på första sidan när jag skrev inlägget, så jag såg inte mitt inlägg, måste nog dricka starkare kaffe :)
Vet inte om jag ska köpa caben eller coupen. Det skiljer en del mellan dessa bilar prestandamässigt, så jag får fundera ett tag på det. Men iofs är känslan när man glider en varm sommardag nercabbat svårslagen.

MVH
//Agge
bjoerck:
jag kanske är dum men vad menar du?Om du undrar om jag har haft tidigare skador på bilen är svaret ja.Förstod jag frågan rätt??

Agge:Har inte testat caben tror inte att det skiljer så mycket på en cab och Coupen har du testat?Men visst är det bra pris m3E46 under 500k
Agge
starre:

Har inte provkört någon av bilarna. Läste i någon tidning att coupen kändes mycket vassare än caben. Skillnaden från 0-100 är 0.3 sek, det kanske inte är så mycket, måste provköra innan jag bestämmer mig iaf.
Jo, priset på caben är väldigt bra för att vara svensksåld, fin är den också..

MVH
//Agge
Agge:
skillnad på 0,3 jätte mycke:))

Han som sålde bilen till mig ringde nämligen upp mig i går och berättade om bilen Svens-såld silver SMG-?silver färg vet ej hur mycket utrustning men du kanske har sett den?
Solna har även haft/har en silver m3(E46)med nästan all utrustning inkl. 19tums fälgar med mkt få mil på mätaren kommer tyvärr inte priset det var defenetivt inte under 500K:)

Agge
starre:

Gick in på bmw.se och såg en m3 cab -01, trodde att det var den du pratade om, kollade igen och såg att den fanns i Helsingborg=fel bil.
Ska nog åka till Solna i helgen och kolla på den du pratar om isåfall.
Tror att jag kommer att bli knäsvag när jag ser den :)
Caben väger 160 kg mer än coupen, så det lär kännas när man svänger. Ska börja med bankörning så coupen skulle passa bättre där.

MVH
//Agge
Agge
Sorry alla andra för att vi har glidit ifrån ämnet...

MVH
//Agge
Starre: Vagnskadeförsäkringen brukar vara betald av generalagenten de tre första åren. Är din bil svensksåld så betalar Du förmodligen bara halvförsäkring medan BMW står för vagnskadan. Därav min fråga.
bjoerck:
Nu förstår jag och svaret är enligt följande:
Bilen är svensk såld dvs Bmw står för vagnskadan under en begränsad period.
När den tiden tar slut höjs min försäkring med nästan 1000kr/år enligt min kontakt på TH.Detta betyder i pengar 5590/år istället för 4490/år vilket jag fortfarnde tror är oslagbart med min kombination.
Di
4
Disel4ever
530DA Touring -00
530 touring 99 fria mil helf. 37 år västmanland Länsförsäkringar 9300 (ca) När bilen gått över 10 000 mil byter jag till susab där jag fått offert på 6100:- , men då gäller inte motorhaveri.

Tjena.

Jag betalar 6400 per år + mer försäkring 1000mil/år för min
panzarvagn i Länsförsäkringar..

"BMW make the world faster"
3500:- Helförsäkring, M-försäkring, 1500 mil/år, full bonus

Udo Dirkelsniff
Fl
8
FlashMan
BMW 530i-93
3700:- halvför/helår för en BMW 530-93

FlashMan
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Helförsäkring helår lägsta självrisk 5400 kr.
7200:-/år efter höjning..
Länsförsäkringar, helförsäkring utan hyrbil men med självriskreducering..
525 IA-92, handikappbil*s*..
29år i dag*yes*..
Bor i Motala..
pe
86
pericsso
328i -98 E46
-5400:-/år, helförs.
-Länsförsäkringar.
-Hyresrätt i Karlstad.
-30 år (11 skadefria).

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.