|
|
|
|---|---|
|
jag håller på att lackera bakspeglarna till min e30, men jag får inte ytan att bli "spegel blank". ska man spruta på ännu fler tunna lager med färger eller lägga på ett lager på gränsen att det rinner? provade med klar lack men färgen blev vit?! varför detta (det är klar lack, tittade två gånger extra). tacksam för hjälp!!! mk | |
|
Lägg flera lager tunn färg...ang klarlacken...har du blandat det rätt med härdare och klarlack? Om det är spryburkar,tittat så det är samma märke för det finns olika lösningsmedel i alla burkar. Eller att färgen inte var torr. Mer kan jag inte tänka mig. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
jag köpte lack och klarlack som ett paket på BMW. bBlir det inte en fin yta även om jag skiter i klarlacken? fan vad det ska vara svårt att sätta lite färg på tillvaron, alltid nått som ska jävlas:) mk |
|
| Har med tänkt lackera mina speglar. Har inte gett mig in på det än för jag tänkte höra hur man får väck dom? (så jag slipper lista ut det själv hehe) | |
M-FREAK |
Hur varmt är det där du lackar då? |
|
har lackat om mina speglar från original mattsvarta (och solblekta) till bilens färg, Alpinweiss... speglarna tas bort genom att man drar väck dom trianglarna som sitter precis vid A-stolpen sen sitter speglarnas 2 fästskruvar där bakom, samt att man även får lossa elkontakten (om man har elspeglar) sen är det bara att dra ut! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Jag lackade min backspeglar förra helgen .. men jag kom på att färgen reagerar på backspeglarna *suck* så då köpte jag spryspakel och sprutade på båda två och slipade fint vart kanon... köpte den diamantsvarta färgen på mekonomen funkade hur bra som helst om man körde den men skydsklarlacken =) så nu är dom i samma färg som bilen och jag är iaf mycket nöjd . och det vart ingen nyans skillnad.. Mvh Teres |
|
|
Teres: inte för att vara taskig, men gjorde du på rätt sätt? 1. Rengöra speglarna ordentligt 2. Använd ett fint sandpapper för att rugga upp ytan lite så att plastprimern fäster bättre 3. Lägg på 3-4 lager plastprimer 4. Lägg på Grundfärg 5. Lägg på slutgiltiga färgen första omgången jag lackade så sket jag i att lägga grundfärg på plastprimern och sprayade den vita färgen direkt på primern, och då blev det inte bra....på vissa ställen så "bubblade" primern igenom och det blev skitfult...fick slipa ner och lägga på grundfärg och sen lägga på den vita färgen.... så det är lika bra att lägga på grundfärg, så slipper man problemen (förutsatt att man gjort resten av förarbetet bra) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
| Lilla gubben det är inte första gången jag målar .. Jag har målat plast förr .. Men av någon kontig anleding så reagerade det endå .. antigen på grund färgen eller på bmws plast .. men det vart bra efter jag tog bort all färgen och sen sprutade dom men spray spackel och slipade fint sen .. då vart det kanon ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.