AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
771

e39 problem

is
38
isse_66
528i Touring -98
Jag har problem med stereon som inte lyser men låter oh det händer inget när man tryker på knapparna eller vrider på volymen.Det är hela displayen till färddator och telefon , stereo som inte funkar förutom när bilen är riktigt varm.
Och så funkar inte blinkersindikeringen och helljusindikeringen i mätarhuset heller.

Söker hjälp !!!!!!!!!!!!!!
Sa
31
Sagarmatha
530iA -01
Pröva med att koppla bort batteriet en halvtimme. Det funkade för mig när volymratten inte fungerade.
Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Grattis,du fått samma problem som mej och min bil har varit på BMW verkstad i 2 mån men dom klarade inte av problemet.
Deras förslag var att plocka ut stolar mm och kolla kablarna, troligtvis är det en matarkabel som tappar strömstyrka mitt problem kommer och går.Håller nu på med detta och återkommer OM jag hittar problemet.Om det är någon som har något förslag på problemet maila gärna.
MVH
Jonny
Jag har haft bortfall av helljus och blinkersindikering och en del andra indikeringar, bl.a varning för öppen dörr. Pling-plong gick inte heller osv. Inga släckta displayer i mittkonsollen dock.
Gör så här: Öppna klädseln och plastskyddet på höger A-stolpe nere bredvid handskfacket. Här sitter ljusmodulen och en kabelhärva med div skarvstycken.
Drag och kläm på alla skarvar, tryck ihop ordentligt liksom kontaktena på ljusmodulen. På min bil var det glapp här, felet har visat sig ett par gånger, ett halvår sen sist. Varje gång har ovanstående hjälpt, kan dock inte säga vilken kabel osv som glappar.
jonny P: Tipsa gärna BMW om detta istf att riva nåt annat.

FP
Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Tack för tipset Folke ska testa i morgon,har nästan hela bilen i microdelar. Är det ljusmodulen som sitter nere på a-stolpen brevid ventilations burken? Har annars varit på varända kabel,skarvstycken,reläer och boxar i hela bilen.Det är lite j-v när felet inte är konstant.
is
38
isse_66
528i Touring -98
Koppla bort batteriet har jag provat det hjälper inte.
Men tack ändå.
Fler förslag ?
Ljusmodulen sitter som sagt vid sidan av handskfacket, modul med kylare och ett par stora kontakter bl.a.

FP
is
38
isse_66
528i Touring -98
Ska leta fram den boxen och fixa lite så får vi se.

tack
is
38
isse_66
528i Touring -98
Nu har jag fått ordning på alla ljus indikeringar.
Så det kan jag tacka dej folke för tack så mycket.
Så nu är det bara resten kvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.