AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.939

Hur ska jag rädda min kompis?

Sida 2 av 3
Det är inget fel överhuvudtaget på Volvo, de har prestanda och kvalité så det räcker gott, MEN deras bilar förmedlar inte samma körkänsla som en BMW, kanske vissa modeller (R) men inte överlag som på BMW, jag har pratat med folk som haft BMW och säger "nu blir det Volvo igen en turbo" och sen byter de tillbaka till BMW efter ett tag och säger "det var visst nåt speciellt med de här bilarna", så det är inte oriktigt att påstå att de bilarna förmedlar en unik körglädje!
Men jag skulle kunna tänka mig att framöver köpa mig en Volvo, men det skulle aldrig ske på bekostnad av min BMW, jag vill alltid ha en BMW och kommer det in en Volvo så får den stå tillbaka tills BMW:n har fått sitt.
Det speciella med BMW är ju körkänslan, prestandan är inte något märkvärdigare än Volvo, det finns gott om snabba Volvo-bilar, en del är ju tyvärr insnöade på BMW-prestanda (Min M3 drar allt etc).

Byter man från en 325i till 850 R eller så, så har man nog kommit uppåt, bättre prestanda, kvalité och utrustning, men en 740 (?) det är ju att gå raka vägen nedåt det...

//Sniffer
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Fredrik M!
Visst kanske du tycker att det är mer körglädje i en BMW än i en Volvo, men alla har inte samma uppfattning om vad körglädje är.
Själv får jag cellskräck i en 3serie, men i en E21 så är det oftast värt besväret =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
wolv!
Man får hoppas att dom skriver med glimten i ögat!
Eftersom man inte vet något om Schnitzers kompisar förutom det han har skrivit så är det svårt att veta varför han ville byta bil, men han kanske har sina skäl till det!
Farsan gjorde en "idiotisk" sak förut, han hade en 245turbo som han sålde, för att dagen efter komma hem med en M3E30.
Visst en M3a är väl en bra och "häftig" bil, men om man har en fru och 4st barn så är inte en sådan bil lämplig.
Efter en stund så såldes den iallafall när han väl fattade detta, och han sålde den för mer än vad den kostat.

1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Fredrik M!
Nej tack, sitter hellre under mitt 740tak och luktar på doftgranen =)

1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Sniffer!
En Volvo 740 håller mer kvalite än en Daf 850r!
Volvos felhjulsdrivna bilar håller absolut inte högre kvalite än dom rätthjulsdrivna, det är bara det att komforten och prestandan är högre i dom nyare.
Gäller tyvärr dom flesta bilar överhuvudtaget, förr byggdes bilar med kvalite för att dom skulle hålla och nu byggs dom för att bara för säljas och sedan gå sönder så att kunderna beställer en ny bil...

6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tur att det finns BMW då :)

//Schnitzer
Det är skillnad på BMW och BMW också...det finns riktiga burkar där med...även om många är fina.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Även solen har sina fläckar...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
braxen: Volvo är säkert en bra bil, driftsäker, lättmekad och så...
Men resten då, körglädjen, väghållningen, designen???
Vart tog det vägen, volvo har koncentrerat sig för mycket på säkerhet och sådant... Nu har dom kommit på det och börjat bygga lite snyggare bilar, men ännu har jag inte funnit någon körglädje i en volvo, vare sig den är ny eller gammal...
Men första gången jag körde en BMW, en 520i E28 då satt jag och småskrattade för mig själv när jag varvade förbi 4000rpm....
Fattar inte hur BMW lyckas bygga in sån körglädje i en trött 2 liters sexa...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Cosmos!
Alla definerar körglädje olika, har olika smak när det gäller design mm, och dom flesta behöver inte ha en extremt bra väghållning när dom åker till affären, lämnar barnen vis skolan/dagis eller likande!
Sedan har det väldigt mycket med ens kroppsutformning att göra också när man ska känna "körglädjen"!
Är man 2meter lång så lär man inte hitta någon bekväm ställning i en liten Morris, om den nu inte är ombyggd eller cab =)
Är man lite bredare om arslet och midjan, så kanske inte en liten sportig bil med sportstolar mm är någon höjdare utan det skulle vara bättre med en större bilmodell som typ BMWs 7serie mm.

327
Ahnmarker
520D -12 F10
Schnitzer: Jag sålde min 325 -92 och köpte en Nissan 200sx istället... var det också fel tycker du?? Det enda som är dåligt med BMW är att de modeller man har råd med är så sega...

Mvh Johan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ahnmarker: Tråkigt, men är du mer nöjd med den så var glad.

//Schnitzer
Ac
143
Acer
520i -89
Ägde själv en 740 gl innan jag köpte bmw.
Tycket absolut inte att volvo gör dåliga bilar, tvärtom.Gillade 740 för att den var en pålitligt bil(de e min bmw också).

+ att den e mycket bra som familje bil, mycket större ytrymme i 740:in än min 520.

och varför bytte jag bil då undrar ni säkert!!
Råkar ju va så att svärfarsan körde bmw när vi var mindre och förstabil jag körde var en 518 -83 tror jag det var. Bmw-frälst sen barnsben, men även en volvo älskare ;)
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
har du tur så köper de sina Svensson bilar...men efter ett tag kanske de kommer på vad dem har gjort...bytt bort sin BMW pärla mot en sur Volvo...vi får hålla tummarna i alla fall att det blir så...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Acer: Du får köpa dig en Volvo 740 GL då när du ska ha familj. Se det som ett uppbyte. Skulle i alla fall en Volvo-älskare ha sagt.

//Schnitzer
Ac
143
Acer
520i -89
Schnitzer- Hade familj redan när jag hade volvon. Och det där med att jag sa volvo älskare behöver inte mena att jag offrar min bmw mot en volvo ;)
Har man ägt en bmw blir det svårt att köpa nått annat märke
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Konstigt att det är så många på den här sidan som föredrar BMW?
Volvo har ingen själ!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Jag personligen har blivit så anti volvo som det går, kör jag bakom en så måste jag köra om eller sakta ner för att slippa äcklas av designen. men det beror mest på att in person som gick i samma klass som mej bara älskade volvo. Vi kom inte så bra överens, jag mässade för BMW fördel medan han tyckte att volvo var bäst och att världens mest säkraste bil var 240(!) eftersom den hade energiabsorberade stötfångare! det bör också tillägas att hans bror köpte en 240 turbo för 25000 svenska riksdaler, "rostfri". hur man kan lägga så mycket pengar på en så (enligt min menig) värdelös bil. för de pengarna kan man få en betydligt piggare BMW från samma årsmodell ju... det ryktades också att hans gammla 240 GLT i orginal utförande hade dragit en M3 gjorde mej inte mer volvo fantast än innan...
Har ägt ett antal 240,s trots att jag bara haft körkort i 1 år. Mycket bra bilar - om man ska ha nåt att köra sönder =)
Håller för det mesta och så är dom så fruktansvärt fula och värdelösa så man behöver inte ha dåligt samvete för att köra sönder skiten vilket är det enda dom duger till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.