AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.789

Installation av tv modul

Sida 1 av 2
Visa användare
167
HES
CLK -03
Är det någon som har eller vet var på nätet jag kan hitta en utförlig bruksanvisning på en installation av tv modul till befintliga nav systemet (kod 609)?
Visa användare
167
HES
CLK -03
Funderar på att sätta in en tv modul från en 528 -98, funkar det? Eller har kanske hänt för mycket dom senaste åren att -98 modul inte funkar tillsamans med det nuvarande navi systemet.
HES:
Ska du sätta in modulen i 46?I så fall så är jag lite nyfiken på vad du fick betala för modulen fick nämligen ett pris av Bmw som inte var så billigt, tror att det var typ 15K.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Bmw har ett eftermonteringskit med nr: 65 50 0 143 549. Priset på detta kit är 9000:-, monteringskostnad på Bmw, 3000:-.
HES:
Nästan 15k:))tycket att det inte riktigt var värt det priset då......
Visa användare
167
HES
CLK -03
Man kan ju montera själv. Jag har beställt monteringsanvisningen av Bmw. Får se hur svårt det kan vara.
HES:
vore kul och veta hur svårt det är för då kanske kanske även jag göra det....
berätta gärna mera när du är klar
Visa användare
167
HES
CLK -03
Jag återkommer
Visa användare
167
HES
CLK -03
starre:

Se inlägget jag skrivit i: "Eftermontera navi/TV"
Visa användare
167
HES
CLK -03
Nu har jag iallafall fått tag i en tv modul, köpte den begangnad för 1500:-, Bmw vill ha 7000:- för modulen, sparar alltså en rejäl slant.

På måndag beställer jag de övriga delarna, kommer att hamna på ca 1000:-, summan totalt blir då 2500:-. Klart mycket billigare än att beställa allt från fabrik a' 8100:-.

Dock är jag lite osäker ang. tv antennen. I eftermonteringssatsen ingår antenner som ska monteras bakom bakre kofångare, men enligt vissa amerikanska sidor så använder man bakruteantennen även till tv.

Novation i Uppsala kunde inte svara på detta, ska plocka bort listen på c-stolpen i helgen och se om man kan koppla in tv kablarna där (sitter en tv förstärkare där, tror jag).

Återkom gärna med tips.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Om jag får fram en digitalkamera kan jag gärna dokumentera denna installation samt skriva tillhörande kommentarer.

Finnns det något intresse för detta?

Om intresset finns, kan detta isåfall läggas upp på denna sida?
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
HES: lite tips om video modulen, vissa har köpt video modul som satt på bilar med 4:3 monitor, och dessa klarar av att leverera i 4:3 format och inte i 16:9!

mvh
George
Visa användare
167
HES
CLK -03
Jag har nu fått hem alla delar jag behöver för att montera allt. Videomodulen hittade jag på en skrot för 1500:- resten av delarna kostade 2320:- totalt 3820:-.

Om någon vill ha beställningsnummer på delarna hjälper jag gärna till.

Tänkte montera allt nästa helg.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Nu sitter Tv modulen plats. Det funkar alldeles utmärkt. Jag satte tv antennen i stötfångaren bak, en på varje sida. Detta var varken svårt eller klurigt att installera.
HES:

Grattis!

Hur svårt var det egentligen?Om man som jag har tummen mit i handen vågar man då ge sig på det?
Din total summa är något mindre än det jag fick fråm Solna:))
U-sala dock inte så långt till stan då......kanske ska en tur dit ?

om jag bjuder på fika kan du förklara hur du gick till väga?Borde vara samma monteringen som på M3 eller?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hej!

Vi är intresserade av att köpa en X5:a men tycker 8100 kr är för mkt för en sådan "leksak" som bara kan användas när bilen står still - och hur ofta gör den det?

Jag tänkte bara fråga vart man hittar beg. TV-tuners, någon bra hemsida till skrotar?

mvh

Simon
Visa användare
167
HES
CLK -03
Jag hittade min tv modul via www.bildelsbasen.se . Övriga delar beställde jag nytt från Bmw, ex kablar m,m.
Visa användare
167
HES
CLK -03
Har dock hört att det kan vara lite klurigt att eftermontera tv antennen på X5, varför vet jag inte.

Min tv modul var från en -98, fördelen med detta var att jag kunde koppla ur hastighetsspärren.

I samband med installationen kopplade jag även in en ljud och en video kontakt.

Lycka till!
Visa användare
167
HES
CLK -03
Artnr för eftermonteringssats tv funktion till X5:

65 50 0 153 184
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Tack för ett snabbt svar!

Kan man ta en modul från ex. 98 och sätta i en X5 alá 2003.
Blir det inga problem med formatet, 2003 X5 har ju 16:9 det hade BMW ju inte -98?

mvh

Simon
Visa användare
167
HES
CLK -03
Min tv modul är ifrån en E39 528 -98, alla kablar m,m passar.

Jag vet ännu inte om det är ett problem. Just nu är tv bilden i 4:3 format, tyvärr.

Tv modulen ska kodas via DIS på en Bmw verkstad när installationen är utförd. Detta ska göras inom kort. Får se om det blir någon skillnad.

Om nu tv bilden inte skulle bli i 16:9 format för min del, så gör det inget med tanke på prisskillnaden.

Återkom om du har fler funderingar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.