|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Finns det nån här som vet var man kan få tag i bakersta ljuddämparen till en 3.8 liters M5:a? Ringde till Bmw och frågade,det fanns bara att köpa komp.från catt. pris 10700 kr. Jag har varit in på ferritas hemsida men inte hittat nått Tacksam för alla svar | |
| jag har en i dåligt skick men ej läckage hölje lite rostigt | |
|
Ring ferrita och fråga. De kan förmodligen tillverka en till dig på beställning. Länk Länk Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Hej,jag tänkte tipsa om ett avgassystem som finns hos Hedemora bilskrot...det är till en M5 3,8l och är komplett efter kat..har själv kikat på det och det såg helt ok ut...2500kr ville dom har för det! | |
|
Hedemora!! Skitbra 2 mils bilfärd:) Jag ska åka och titta på det imorgon. Jag ska även ringa till ferrita och fråga,Kalle tack för länkarna får kolla igenom dom noggrannare sen. |
|
|
Från kelleners: "K.sport Edelstahl-Schalldämpferanlage Vollschalldämpfer und Endschalldämpfer, Leistungszuwachs: ca. 6 kW (8 PS), zwei 70 mm-Durchmesser Endrohre, voller, sonorer Klang" für M 5 E 34 18100600050C €01.170,- " Billigare än original, och Kelleners system är av mycket hög kvalitet, samt låter ENORMT bra. Ryser av bara tanken :) |
|
| mitt är från katt obs ej helt slut går lätt att snygga till 1000kr | |
|
Petri; har vi samma system som m5 har??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Om ni har samma system som 540, så har ni klenare rör genom ljudämparburken. | |
| peter78w: Tanken var att använda M5-systemet på min 530...jag tror att passformen inte är nåt problem...möjligen är anslutningen grövre efter katten på M5:an...så viss modifering hade man behövt göra ...men som Ivar skriver så är rören grövre...perfekt tillsammans med nytt chip och t.ex JR-filter,skulle jag tro... men nu blev det inte så... | |
| Kolla denna länk Länk Shop sök sedan på M5 | |
|
Tjena Raggarn. Tack för länken. Där finns det precis vad jag behöver....och priserna börjar bli lite humanare. |
|
| emfem-92b: ja det ä ju dumt att köpa helt system om man inte behöver. | |
| VARFÖR INTE BARA SÄTTA DIT EN SIMONS DÄMPARE BAK. JAG HAR SJÄLV SATT DIT EN PÅ MIN 3,8 DET FUNKAR SKITBRA. BILEN LÅTER HELT GUDDOMLIGT MED PÅ KÖPET. | |
|
OKMAN:Var du tvungen att bygga om nått först? Eller var det bara att bulta dit den direkt? Kommer du ihåg hur mycket den kostade och har du nån länk till deras hemsida? |
|
|
Jag har ingen slutdämpare! =P Mvh Patrik |
|
| Jag fick svetsa lite å greja men det är ganska smidigt om du är lite händig. Dämparen kostsde 300-400kr. Det blir kalas med en sån. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.