|
|
|
|---|---|
|
Varför går den omjämt på tomgång och reagerar inte direkt på gaspådrag vid stillastående och under körning??? det är som att den rycker iväg då man ska köra iväg =/ Även då jag låg i ca 80km/h och tryckte på gasen så varven steg "lite" så typ hostade bilen och tappade varv...=/ ibland är det ganska segstartad så man får vrida på nyckel i ca 30-50 sek innan den startar =P såg ett inlägg nedan som typ hade samma problem! vet nån vad det kan vara?????? 325im -89 Johan | |
|
Jag har nått liknande problem med min 323:a.. nu har den dött helt men innan pluddrade den vid gaspådrag, värre ju mer gas man hade.. Kolla din soppapump, filter samt stift och kablar. Får du några bra tips så säg gärna till! |
|
|
kolla soppafilter och alla ledningar innan du byter pumpen. - Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward - |
|
| Tjuvluft?? | |
|
kolla allt inom tändningen...sen kan du ju prova mäta upp bränsle trycket...sen kan det ju vara tjuvluft av något slag så kolla allt slang anslutningar och även så att det inte är torrsprukna... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag hat typ sammma problem, om man från tomgång snabbt gasar till rejält så dör den nästan. För att kolla om den tar tjuvluft kan man spruta startgas över slangar etc. (har jag hört), hur mycket gas ska man sprutta? Gör det någon stor skillnad i varv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.