|
|
|
|---|---|
bmwracer |
någon som har kopplat in lustgas i sin m3:a. som kan ge lite tips hur jag ska göra? tex vad har ni för bestyckningar, stött på några problem mm mejla gärna bilder på bygget om någon har. ska koppla in ett system från nos är det tänkt så lite tips vore bra. Mvh Jonas m3cabbe@hotmail.com |
|
Hej! Jag kör med ett två stegs system från Nitrous Express i min M3a och det funkar jätte bra laddar på 150hk och det är som sagt inga problem! Har inte använt NOS saker men antar att dom är ganska likvärdiga och ja kan man koppla in en stereo så kan man koppla in gasen riktigt. Så något tipps vet jag inte mer än att vara nogran men det är väl en självklarhet. Lycka till och ha det så skoj Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
bmwracer |
har du några bilder på din installation att mejla över? kompressor det verkar grymt vad fick du betala för det? |
|
jag har tyvärr inga bilder på själva instalationen men jag kan ju ta några om du vill?? ja kompressor är jätte grymt! det är en STK steg3 kitt jag har och det kostade ca 95000:- men det finns kitt för ca 28800:- om du är intresserad så kan du ju maila mig eller ringa så skall jag berätta mer. Mvh Ace Eca Cea ______________________________ **Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!** |
|
| Har också köpt gas till min M3 cab fast ett NX men jag har inte fått det än. Så du får gärna skriva och berätta hur det går för dig.. | |
bmwracer |
Eca det vore schyst om du kunde mejla över några bilder på lustgas systemet så man ser lite. har du en nozzel eller en till varje cylinder? själv har jag bara en så om du också har det kan du väll ta en bild vart du satt din för jag är lite osäker. kompressor vore kul. men det får vänta en stund har så mycket på g nu. vill ju ha den klar till i sommar. priset verkar grymt bra. du kan mejla bilder på m3cabbe@telia.com Mvh Jonas |
bmwracer |
är det ingen som har lite bilder på ert lustgasbygge som tex vart ni satt nozzeln? eller har alla en nozzel till varje nozzel. jag kör nämligen med singel nozzel. Mvh Jonas m3cabbe@telia.se |
|
Fanns hyfsat bra bilder i nån Bilsport förra året på en NOS-installation (har jag för mig... aja, skrattgas var det iaf) i en e36. Har för mig att de körde singel nozzel ett par cm in i luftkanalen... Nån kanske vet vilket nr det var? De laddade 50hk tror jag, men det var bara en 325 har jag för mig... (Mkt "tror" å "har för mig" känner jag =) //Koffe, som inte riktigt minns =) |
|
| bilsport skrev om lustgas i nr16-2002 då fick bla. en bmw alpina B6 lite NOS.... | |
|
Ok... var nog det reportaget jag läste då! "Bara en 325", jo pyttsan =) Men, att minnet skulle vara bra har jag ju aldrig sagt =) //Koffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.