AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
302

är detta ett bra köp?

oskar andersson
Länk

vågra man köpa bilar där dom bytt motorer?
är inte risken då att bilen levt ett hårt liv?

Ser ju fin ut förövrigt.
Tack för svar!!
li
1.959
liste
535i -89
6.700 mil på en nästan 10 år gammal motor...? Njae, det låter inte rätt. Kolla upp bilen lite - hur många som haft den och hur länge. Kolla också om det finns något papper/kvitto på motorbytet. Verkar allt schysst, så vågar du nog slå till. Priset var ju ganska okej.

Lycka till!
oskar andersson
jo tycker det jag med.. bra pris för en bil vars motor gått så lite..
*sugen*
jocker18@home.se
verkar ganska seriös på annonsen iaf. kolla om den är omreggad, för det måste den väl va, om du vill slippa strul... fast jag skulle inte bry mig.

WmB SoundZ
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det fanns väl ingen 535 -94? Inte i sverige iaf, och om den fanns i Tyskland så är det förmodligen en V8, och då bör bilen inte gå att besiktiga(kan gå med tur). Jag tycker att det verkar lite suspekt.....

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
535-motor från -94? Hm, finns det eller är det bara jag som aldrig hört talas om den motorn?
oskar andersson
vilka år såldes 535an i sverige? det har väl alltid varit en sexa? eller har jag fel, jag trodde 30 och 40 motorerna hade v8 bara.
oskar andersson
vilka år såldes 535an i sverige? det har väl alltid varit en sexa? eller har jag fel, jag trodde 30 och 40 motorerna hade v8 bara.
jocker18@home.se
nofx o jonasjonas. det tänkte jag inte på....oj då :P korkat värre.

det kan väl knappast gå att bes. med v8 istället för rak 6á :P så dumma är dom ju inte. isf. ska jag bes. där :D

WmB SoundZ
li
1.959
liste
535i -89
Att motorn är från -94 kan ju helt enkelt innebära att det är en utbytesmotor, uttagen -94, som har suttit i en äldre bil. Motorn behöver alltså inte komma från en bil som är tillverkad -94.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
535 såldes - iaf i Sverige - fram till 1992.

Se modellguiden.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Det där låter ju nästan som att man måste kolla på den...hmmm...............

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag tycker det låter skumt med det hela en motor från -94.
Liste: menar du att tex 535 tillverkades 92 men är uttagen 94??
Och så har man tagit motorn från en 92 egentligen??? Jag tror inte på att en -92 535 är uttagen -94 då fanns det andra modeller på marknaden! och då är en 535:a från 92 helt ointressant för köparen!
Inte går man in till billhandlaren och vill köpa helt ny bil och får en bil från 2001 som är okört!
Tycker att nåt är skumt!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Motorn är nog en 535 motor från en E34:a. E34:an hade aldrig 3,5 liters åttan. Jag skulle tro att det är en motor från en import som är registrerad -94. Skrotar har ingen koll på grejerna.

Det är nog bara att köpa om allt är oki. Besiktningen kommer aldrig att komma underfund med att det sitter en 3,5:a i bilen.

Det viktiga är att allt fungerar. Milen har ingen betydelse på en sån gammal bil. Då betydligt viktigare att allt är helt, ej rostigt o fungerar. Tror inte bilen blir bättre eller sämre för att det sitter en ny motor i den.

"Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.