AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.853

Rekond i Linköping

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag funderar på att lämna in M3 cabben på rekond/lackförsegling här i Linköping. Frågan är vilka jag ska anlita? BVS, DITEC eller någon annan? Jag hade mer eller mindre tänkt köra "hela paketet".

Tacksam för tips.

/Fredrik
kan varmt rekommendera BVS. Resultatet på min bil var minst sagt imponerande. Dessutom är personalen mycket trevlig och engagerar sig i göra kunden nöjd. Och nej, jag är inte köpt av dem!
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Jag var hos BVS och snackade lite idag. De verkar ju väldigt bra men ganska dyra. 4000-5000 kr plus moms för "hela paketet". Vad gjorde du med din bil och vad kostade det?

Ska väl åka och kolla upp DITEC också...

/Fredrik
Jag har låtit BVS sköta min bil. Jag har absolut inget att klaga på! Dock har jag ingen erfarenhet från andra företag. Vill minnas att första behandlingen (Exclusive) gick på 3750:- och då är den ändå svartmetallic som de tydligen tar extra betalt för då det är en "svår" färg.
ma
13
masnin
328i -00
Har haft Bettan hos Tonys Bilvård (för lackförsegling) och det har blivit mycket bra, och billigt var det också.. Kolla www.tonysbilvard.com
Jag har också varit hos Tonys Bilvård och blev nöjd både med utfört arbete och pris.

/Micke
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Gilo Raff: Det är billigare om man lämnar in en ny bil (< 1 år). Min är också svartmetallic...

Ingen som har någon erfarenhet av DITEC i Lkpg?

/Fredrik
fdahl: Jo jag vet, men man har inte så mycket val när man köpt en ett år gammal bil... Ägaren före mig hade lämnat bilen till ett mindre, lokalt företag och varken jag eller BVS var särskilt imponerad över hur lystern var efter ett år. Inget ont om Tonys Bilvård, men jag skulle hellre gå via ett större företag. Dessutom är det ju mycket enklare att göra efterbehandling på andra platser i landet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.