|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt topplockspackning. När jag skulle starta bilen så gick den ojämt (den rullar alla sex cylindrar och sen ett litet uppehåll sen likadant igen) och det smäller i insugningsrören och när man gasar lite så lägger den av. Trycker man mycket på gasen så går den upp i varv och går jämt men det viner när man släpper gasen igen. Har kontollerat följande: Kompression: 12,12,12,12,12,12 Att kamdreven i förhållande till svänghjulet sitter rätt. Packningarna till insuget En massa kablar Någon som har varit med om detta fenomen? Tacksam för svar! MVH Daniel | |
jocker18@home.se |
rätta mig om jag har fel. men det sitter väl ett speciellt tändningshjul på kamremmen? det kan ha rullat? lr? WmB SoundZ |
|
Hmm.. Vet inte riktigt vad den rullen skulle sitta eller vad det är. Jag har kamrem på min bil det är ju elektroniska tändlägesgivare det är direkttändning. /Daniel |
|
|
låter helt klart som om tändningen är fel, ta och kolla detta först så tror jag du hittar felet. Joakim Eriksson |
|
|
En fråga bara... Har inte 525 24V kamkedja o inte kamrem? |
|
|
Ursäkta skrev fel. Det är kamkedja.. Har fixat allt nu och nu går den som ett spjut. Det var en 1" slang som inte satt i under insuget. Jättesvårt att se när allt satt ihop. MVH Daniel |
|
|
Danragn: Vad är det för slang o var sitter den? Har exakt samma fel på min efter topp-packningsbyte.Vinandet som låter tyder ju på att det är samma fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.