AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.091

E34 smäller i insugningsrören

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har precis bytt topplockspackning. När jag skulle starta bilen så gick den ojämt (den rullar alla sex cylindrar och sen ett litet uppehåll sen likadant igen) och det smäller i insugningsrören och när man gasar lite så lägger den av. Trycker man mycket på gasen så går den upp i varv och går jämt men det viner när man släpper gasen igen.

Har kontollerat följande:

Kompression: 12,12,12,12,12,12
Att kamdreven i förhållande till svänghjulet sitter rätt.
Packningarna till insuget
En massa kablar

Någon som har varit med om detta fenomen?

Tacksam för svar!

MVH

Daniel
jocker18@home.se
rätta mig om jag har fel. men det sitter väl ett speciellt tändningshjul på kamremmen? det kan ha rullat? lr?

WmB SoundZ
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Hmm.. Vet inte riktigt vad den rullen skulle sitta eller vad det är. Jag har kamrem på min bil det är ju elektroniska tändlägesgivare det är direkttändning.

/Daniel
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
låter helt klart som om tändningen är fel, ta och kolla detta först så tror jag du hittar felet.

Joakim Eriksson
ac
47
ace(CPC)
525 24V -91
En fråga bara...
Har inte 525 24V kamkedja o inte kamrem?
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ursäkta skrev fel. Det är kamkedja.. Har fixat allt nu och nu går den som ett spjut. Det var en 1" slang som inte satt i under insuget. Jättesvårt att se när allt satt ihop.

MVH

Daniel
va
47
vanos
530xi -07
Mach 1 -70
Mini Cooper S -12
Danragn:
Vad är det för slang o var sitter den? Har exakt samma fel på min efter topp-packningsbyte.Vinandet som låter tyder ju på att det är samma fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.