AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
655

Import E39 Touring?

Da
176
DannyDallas
635CSi -86
535iA -92
520i Touring -92
Hej!

Finns det nån som har koll på vad man får ge för en E39 520, 523 eller 528 Touring nere i Tyskland?
Ingen speciell utrustning.

Tack på förhand!

Mvh DannyDallas
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Kolla på Länk eller ännu bättre (dock en aning dyrare) Länk (sök på gebrauchtwagen).

roadZter
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

528:or ligger väl från ca. 130' till knappt 300'. Det är många saker som spelar in, årsmodell, mil, utrustning, skick, krockad/okrockad, handlare/privat, garnatier, mm. Priserna varierar friskt även på bilar med likvärdiga år, mil och utrustning så bästa tipset är som Danne säger att spendera några timmar (eller dagar) och surfa runt på ovanstående web-sidor. Sedan kan man ju kolla lite på dom svenska motsvarigheterna för att få en jämförelse. Tror inte priserna skiljer sig nått enormt utan det är mest det stora utbudet i Tyskland som lockar. Kan t o m tänka mig att vissa bilar är billigare i Sverige eftersom marknade är lite mättad på E39:or i Sverige. Det man ska vara uppmärksam på i Sverige är framförallt när det gäller nyimporterade E39:or då väldigt många av dessa inte är sjyssta när det gäller mil och liknande.

520 och 523 har jag inte tittat på men dom ligger generellt lägre pga mindre motor och oftast mindre utrustning.

/Simon
Hur som helst skulle jag lugna mig och se hur den nya 5-serien påverkar E39orna både i SE och DE. Jag tror inte att så många E34 ägare kommer att vilja byta (därigenom kan E39 fortfarande hållas på en högre nivå)

Men vad vet jag.

:)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det finns en del bilar som fortfarande ligger över 30' euro, åtminstonde när jag kollade aktivt för 2 månader sedan men som du säger så är det mycket för en 528:a och det går att hitta 530:or för dessa pengar. Håller nog inte med dig att det är få bilar som säljs för över 200', vill du ha en 99:a eller 00:a med navi och all utrustning och hyffsat låga mil så får du ge 240'+ om du handlar på BMW i Tyskland. Finns givetvis att hitta billigare privat eller hos andra handlare. Att köpa på BMW kostar kanske lite mer men ger en viss trygghet, garantier, etc. Visst finns det många 528:or till salu i Sverige för en billig peng men när man börjar kolla upp dom så faller många bort pga fusk med mil och/eller moms samt krockskador. Tror att Stout här på forumet kollade upp 9 st 528T som var till salu i Sverige och bara en av dom var sjysst.

De priser jag refererar till är begärda priser så givetvis så finns det oftast lite prutmån.

Själv hittade jag ingen intressant 528:a så det blev en 540 istället.

s-w
330iA Touring -02
Jag var och tittade på en 528IA Touring med följande utrustning:
95.000 km, -98, silvermetallic
Klimat
1 ägare
Xenon med spolare
Steptronik,
Farthållare
PDC,
ASC,
M-ratt
4 x el
avtagbart dragkrok
Sportstolar i svart skinn
Sätesvärme
Sportchassi med Nivåreg.
Avbländbar innerspegel
DSP- Hifisystem,
17" fälgar med ny däck
Regnsensor
Nyservad
Garanterade mil med 1 års Europlusgaranti, full. dok. Besiktad och reg.

177 000:-

Den var otroligt fin! Det här ger väl dig en fingervisning om vad en 528IA Touring kan kosta. Jag kan bara hålla med föregående talare att man helt enkelt får det man betalara för. Vill man ha en fin och ärlig bil brukar det i regel kosta lite mer, så är det bara.

/S-W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.