AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.128

vad betyder "Low beam" och "Lic plate light"

Jag har på senare tid fått upp två konstiga felmeddelanden. "Lic plate light" och "Low beam". Det senare har bara kommit upp en eller två gånger medan det första kommer upp ibland helt oregelbundet.

mvh
Berg - Länk
an
19
andynine
525i -89
low beam=halvljus
lic. plate=skyltbelysning
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
"Low beam" är halvljuset och "Lic plate light" är nummerplåtsbelysningen.
Kanske lite oxid o skit på kontakterna?

Prova att söka på dessa ord. "Kennzeichen licht" har jag för mig nummerplåtsbelysning heter på tyska (många som skriver det i inläggen --> bättre sökträffar)

Mvh
Patrik

mvh
Berg - Länk
Deliq
Kan vara en dålig gemensam jordning eller (vilket jag tror mer sannolikt) LKM-modulen som trasslar. Sök på LKM så hittar du nog några flera bra svar.

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
nyligen såld:
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Det var samma fel på en polares 540 -93:a.

Jag fick ett tips här på forumet om att man skulle ta bort kontakterna i motorrummet för ljushöjdsregeleringen.

När vi hade gjort det försvann fel meddelandet.

/Peter.
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Även på min 540 årgång 93 har jag lidit av plinget för bakljus och skyltljus. Testade i dag och tog bort anslutningen till höjdregleringen för höger halvljus. Och nu har felmeddelandet försvunnit. Att detta har med LKM-modulen är jag helt övertygad om. Fråga finnes det någon här på forumet som har ett elschema där höjdregleringen finnes med?
mvh

BLJ
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Snälla ingen som har ett schema? Finnes ej i Bentley manualen, höjdreglering fanns tydligen ej på USA bilar.
mvh

BLJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.