|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenhet av att ha monterat en kopmressor i en 328 eller 330 coupé E46 ? Kostnader ? Effekt ? ..eller över huvudtaget i en 6 cyl E46? Tacksam för svar | |
|
Det finns de som har gjort det, en tråd ganska nyss, sök på forumet så hittar du, finns även flera t.ex. i USA, se tex Länk eller sök på nätet. |
|
|
Länk En arbetarkompis har det i en 330ix kombi. E46. Ess finns i Norge. två dagars arbete + 50000:-=340Hk Var inte tråkig nu, 50000:- kan låta ganska mycket. Snart lägger du 50000:- på blöjjor! Mvh Henrik. |
|
| okej, tack men finns det någon firma som utför själva monteringen i Sverige? | |
|
Inte vad jag vet. Isof skulle troligen inte arbetark. åka till Norge... Om det så finns bör det finnas information om detta på Deras hemsida. Henrik, med 318 - då behöver man inte kompressor! |
|
|
henrik23d: Har du mera input om din kombis 330ixkombi då jag en arbetskollega som är super intresserad av en instalation |
|
|
Har inte mycket mer att komma med faktiskt. Seriös installation! Vet inte hur besitningen gick... Vid intreesse maila honom: petter.l@gvt.se Mvh Henrik. |
|
| Är det inte så att turbocenter kan installera ESS tunings grejer? Dom är väl ÅF? | |
|
Pengarna är rimliga med tanke på vad man får, den saken är helt klar. Som en liten parentes kan nämnas att när den förra pärlan (318i E46) skulle säljas hade jag en liten historik som visade hur mycket jag lagt ner på fälgar, sänkning, mattor, stereo, vita blinkers, kromad grill mm mm (sjuka saker, jag vet) och slutsumman hamnade på fel sida 35 000 kr. Idag hade jag lagt pengarna på en kompressor direkt. Problemet är bara att man lurar sig själv när man spenderar en bit i taget. BMW = Buying Mods Weekly... |
|
|
Mr Shhh; Kunde inte sagt det bättre själv; min förra bil var en (sur) Audi A4 2.4Q Avant, men med ställbart chassi, 19", specialsydd skinninredning, porschelack, RS-blå mattor, ljuddämpare mm mm var det ingen trevlig affär att summera när det var dags att sälja den... Annars råder jag Christian75 att kolla in trådarna på M3-forumet, där har detta med kompressor debatterats ivrigt, då vissa tycker att en M5 E39:a inte är snabb nog... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.