|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
S 328 R: Kolla min dagbok samt bilder under galleriet / bmwpwoerbilar.... Var där i maj förra året... Asken |
|
| vad menar vissa här att (e39)-96 skulle vara sämre än den nyare modellen hur kommer det sig? dom e ju nästan ldentiska?? | |
|
Bytte min Volvo S 80 -00 , som jag haft sedan den var ny, mot en -96 E39 ( 523i ). Märker inget av barnsjukdomar. Bilen är helt underbar att köra. Den är tystare än S 80, men har mindre baksäte ( men där sitter ju inte jag ). OM man jämför dessa lyxbilar, brukar jag säga : S 80:n är behagligare för passagerarna, men BMW: är SÅ UNDERBAR att köra !! Vridet i sexan, väghållningen. Och som min Volvokompis säger : I en BMW sitter ALLT där du automatiskt tror att det skall vara. Du behöver aldrig fumla efter ett handtag när du stänger dörren. När du behagligt flyttar handen för att växla finns växelspaken bara där. Växellådan är helt underbar .- som att röra i smör med en varm kniv. Så efter 25 års Volvokörande är jag nu BMW-freak.. |
|
|
DJC146: Ha ha, håller med till 100%, har också en -96 och inga av de sk dödsmördarbarnsjukdomarna har gett sig till känna på min. |
|
|
jo det är en jävla bra bil... som flera har skrivit tidigare... det är samma känsla varje gång man pressar den lite... riktigt skön bil... har en 528 -96 där jag inte har haft några som helst problem förutom slitdelar, men de går ju även på andra bilar (koppling o bränslepump) den har ju trots allt gått strax över 20 000 mil... nu har de gått ner riktigt mycket i pris så det é lätt nåt att satsa på! D |
|
|
Jag äger sedan 3 veckor en 528iA Touring och jag tycker det är den optimala allround bilen till vettiga pengar. Jag är lika lycklig var gång jag kör med bilen och har inte hittat några brister. Ekonomin talar också för 528:an, varken inköpspris, försäkring eller bensinförbrukning är högre än för svenssonbilar i samma klass (V70 2.4T eller 9-5 2.3t) Det skall sägas att 528iA inte är någon sportbil utan snarare en bekväm och snabb komfortkryssare, det var dock det jag var ute efter. Mitt största problem är att det blir svårt att hitta någon bil att ersätta 528:an med när det är dags för bilbyte. E60 touringen dröjer ett tag till och jag har inte vant mig vid den nya designen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.