|
|
|
|---|---|
tony-m |
Är det nån som vet om en M3 växellåda passar på en 3,5 88 motor?? mvh Tony |
|
Japp! Den passar på m-30 motorn.Både b34 och b35. Om motorn är trimmad så kan man bli tvungen att byta lagerna i lådan mot kraftigare. |
|
|
Alpina använde den lådan till bla B6 3,5 och det funkar alldeles utmärkt :) Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
Är det samma låda i alpinan? Jag hörde med en som menade att den lådan har lite för klen botten stock, om man har en trimmad m-30 motor så får den lite problem, utan man ska istället annvända sig av den stora m-lådan |
|
|
Ja, jag tror i alla fall att det är M3:ans låda som Alpina har använt sig av(kommer inte ihåg vilken Getrag-modell det är). Vad menar du med stora m-lådan? är det M5:ans låda(E28) och var det en "dogleg-låda"? Hursomhelst så fick jag växellådsras för ett år sedan, det var ett lager som hade rasat men som tur var hade inte några drev tagit skada, däremot så blev jag tvungen att köpa 2 av växellådshusets 3 delar fast jag bara behövde mittsektionen där lagerbanan var förstörd så sluträkningen inkl. alla lager mm landade på närmare 10 papp :( Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
rakt påsak, jag var tidigare intresserad av denna lådan.Och gjorde så att jag kollade upp detta, med jarls bilsevice och det var dom svaren jag fick där. Om detta raset händer fler gånger för dig (hoppas inte det)Så fräs upp växellådshuset och sätt dit ett kraftigare lager i stället. |
|
tony-m |
Passar den på M20 motorn och vilken modell 318 320 323 325 Mvh Tony m |
|
En E30 M3 låda passar på M30 men ej på M20. Generellt kan man säga att 4cyl lådor har samma bultmönster mot motorn som stora sexan medans lilla sexan har ett eget mönster. Fram till mitten av 90-talet iaf. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.