|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Skitsamma? Hur ofta kör man i 260--> km/h? Det är väl ax etc. som är intressant egentligen eller? ********** En bra chef kör BMW! =) |
|
| Det är värt alla pengar när det behövs. | |
| Förresten, varför bemödar du dig läsa tråden och dessutom svara om du tycker det år så ointressant? | |
|
Meningen med ett forum är att man uttrycker sin åsikt, passar den inte dig så visst... Fortfarande så finns det inte många vägar i sverige där du kan hålla 260km/h, min åsikt är att det är intressantare att köra ifrån någon 0-100 etc. i sådana fall.... |
|
|
260 km/h går rätt fort att komma upp i, men 280 km/h blir det lite värre. Sällan 0-100 km/h är intressant tycker jag, snarare upp till 150-200 km/h. Jag ställer bara mig undrande till dina kommentarer om skitsamma. Uppenbarligen tycker vi som har diskuterat det är att det är intressant. Du gör det inte. Punkt slut. Förstår då itne varför du vill trivialisera det när du själv säger att ett forum är till för att uttrycka sin egen åsikt. |
|
|
Okej, nu har jag hittat lite fler siffror angående det här med v-max för M3 3,2, kanske inget man blir klokare av men men. Här är länken: Länk Det står alltså att maxhastigheten TÜV är 282km/h, och att farten mätts upp till 285km/h. Trevliga siffror helt klart och för mig innebär det ökad trovärdighet för siffrorna när TÜV är inblandade. Som parantes kan nämnas att E36 M3 3,2 är snabbare än E46 M3! Enligt TÜV i alla fall. Man kan förmoda att mätningen gjordes på en 3,2 som levererade alla 321 hästarna. |
|
| M-pire låter ju helt orimligt att en 3.2 skullle vara snabbare än M3 E46, jag har hört att den skulle prestera närmare 300km/h....290km/h+ enligt test som visades på något motormagasin. | |
| M-pire skall du inte bänka din för att kolla om alla finns där??? | |
| Det är ju först efter 320 km/h som njutningen börjar komma med bilen. Men det är ju bara min åsikt!=) | |
| Man kan ifrågasätta om det där motormagasinet verkligen hade testat att den gjorde 290+. Kan ju vara så att dom "hört" att den skulle klara det. På den här sidan jag länkade står det ju oxå att dom mätt upp E46 till 285km/h. Det är samma fart som Kellener anger så förmodligen är 285 korrekt - och då är den iaf. inte långsammare än E36. | |
| Ja det är riktigt, det är ju sällan de verkligen säger att de har tagit bort fartspärren och mätt upp bilen. Eftersom dessa program ofta är på engelska så inriktar man sig på att få höra prestanda uppgifter och då nämner de ofta en viss hastighet men var de i sin tur har fått den ifrån säger de aldrig. Kan dock inte låta bli att tycka att 285km/h låter lite för M3 E46 om M3 E36 3.2 skulle toppa sammma, kan verkligen inte stämma rent logiskt sett tycker jag....varför i så fall??? har M3 E46 lägre utväxling än M3 E36??? i annat fall lär både luftmotstånd samt effekt vara bättre, möjligen rullar M3 E46 något tyngre samt väger lite extra men vikten spelar ju inte någon större roll när man redan är uppe i fart. | |
|
En CHIPPAD M3 3.2 med 335 hk gör 282 km/h. En orginal gör 278 km/h. Eller? Lösning: en GPS med i bilen och frivillig medpassagerare :D |
|
|
F ö är en M3 E46 snababre såklart, minst 290 km/h trodde jag. |
|
| Det var vad jag också trodde/hade hört men tydligen hävdar M-pire annat. | |
|
Haha, hävdar annat? :) Jag hänvisar bara till siffror som TÜV anger. Om deras siffror är korrekta vet jag inte. Var siffran 282 som figurerat både här och där kommer ifrån kan man nu gissa. Att TÜV anger högre fart för E36 än E46 är märkligt och man kan verkligen fråga sig hur dom testar. Totalt luftmotstånd för E46 M3=0,60, E36 M3=0,62 (sedan). Gustav, jag hittar inga siffror som anger 290. GPS...ska faktiskt kolla i vår om man kan hyra en sådan för en rimlig peng. |
|
| Jag syftade inte på Kellener moddade bilar när det gällde det här med 282. (men det kanske ni förstod) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.