|
|
|
|---|---|
|
När jag slår på telefon så står det att den söker nät på tyska. HAr stoppat i ett comviq sim kort men telefonen säjer. NetSuchen eller något liknande samt att imsi inte accepterad eller nåt åt det hållet. HAr knappat lite och hittat att man kan välja operatör då kommer de tre vanliga upp. Vet inte hur jag konfirmerar mitt val. Är jag fel ute? Eller är det något jag missat? Kan man ställa om telefonen till Engelska eller svenska. /Marvin | |
| Har samma problem. Jag satte i ett Comviq kontantkort och trodde i min enfald att jag skulle slippa att använda min vanliga mobil i bilen men se det gick inte! Om telefonen startas utan kort säger displayen ungefär "bitte carte einsatsen" men om man sätter i kortet fungerar det inte ändå! Varför? | |
|
Sök lite bland inläggen, många har haft problem med att få korten att fungera om man sätter dem i kortläsaren under luren. det finns i alla fall på E39 en extra kortplats i telefonmodulen bak i bagaget, det är bara ett litet spår i den som kan vara lite lurigt att hitta/komma åt, på min sitter det överst på modulen i bakkanten. Tydligen finns det kort som arbetar med högre spänning som kan fungera under luren, men som sagt sök bland inläggen, det mesta finns utförligt förklarat i tidigare trådar |
|
| HAr löst det! Pinsamt och säga men Comviq kontant kortet hade inte varigt laddat på över 1 år då spärras det hos operatörerna så jag stoppade i ett annat, så vipps så funka det! | |
| Okey... jag satte i ett telia kort... under telefonen... och då fick jag svensk meny och allt funkar elt okey. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.