|
|
|
|---|---|
|
Godkväll! Imorgon tänkte jag ge min pärla lite ny smaskig Mobil 1 olja i sin trevliga motor och har några enkla frågor i samband med detta som jag ej hittar i manualen. Bilen är en BMW 523 Fråga 1: Hur många liter går det i motorn? Fråga 2: Vilken nyckel ska det vara till pluggen? Fråga 3: Bör packning bytas när jag sätter dit pluggen igen? Alla frågor går naturligtvis att få svar på vid inköp av filter hos BMW, men det känns tryggare att få svaren ifrån proffsen här ;-) | |
|
1. ca 6 liter 2. 17 3. Ny bricka (och diverse packningar) har jag för mig följer med vid köp av filtret. :) Mvh Anders S. |
|
| Till de BMW:n jag har varit med o bytt olja på har man aldrig fått med packningen till urtappningspluggen, det sitter ett tunt kopparskims där. Enligt BMW skall man byta det när man byter olja. På min gamla M20 motor är det en 17mm hylsa på urtappningspluggen och den skall inte dras nå hårt alls, några Nm räcker. Och kom ihåg att byta oljefiltret också. | |
| Köper du från BMW får du med den stora o-ringen plus kopparbrickan tillsammans med filtret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.