|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner.............. Då var man en nybliven ägare till en Alpina B10 4.8 från 1999. Bilen går som en dröm och har allt man kan komma på i utrustningsväg.... Har en stilla undran bara.... Blir det någon effektskillnad om jag monterar på racekattar ? Fick ett bra pris på dem när jag var nere i Tyskland och hämtade bilen... Mvh Dexx | |
|
Har svårt att tro att Alpina släpper ifrån sig en bil där katalysatorerna begränsar effekten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jaha grattis, fanns det en 4,8 lit redan -99?? ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Grattis till bilen! Men jag instämmer med Jesperado, för Alpina har nog utvecklat avgassystem o dyl vidare precis som motorn. Så min gissning är nej. Lägg upp lite bilder i Galleriet sen... M V H Stephan __________ Länk |
|
|
Om man kollar på B6an (E30) så sklijer det bara 7hk på effekten med eller utan de dubbla kattarna. Två "race-kattar" kanske skulle hamna någonstans mitt i mellan? Procentuellt blir det inte så mycket. På dessa används någon sorts metall katalysatorer med minimalt motstånd, skulle inte tro att B10an skulle vara sämre. Cyberoid |
|
| Är det inte en 4.6 liter i en B10 V8???? | |
|
Hej.... Visst är det en 4.6a, hade lite för bråttom när jag skrev... (det finns en del vakna killar på forumet :-) Jo, säljaren(bilhandlaren)hade ett par Racing Dynamics sportkattar(helt nya)som han var villig att släppa för drygt 1200 Euro. Dels så har jag en undring om de (R-D)har "bättre" kattar än Alpina.? Är helt med i resonemanget om att B10an redan kanske har optimalt avgassytem ink kattar.....men jag tänker på att Racing Dynamics modeller/förbättringar nästan alltid inriktar sig på racing/fart medans Alpina tar en hel del komfort med i sina "modifieringar" Är ni med i tankegången eller trasslar jag till det ? Mvh Dexx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.