|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har hört att en 535i dricker bort åt en 2 liter milen.. stämmer det? undrara vad den ligger på vid lugn landsvägskörning samt stadskörning, Ej tokkörning normal stadskörning.. //Fredrik | |
|
Hej ! Min 88:a vill ha c:a 1,2-1,8 i stan och 0,67-1,1 landsväg Ha en bra dag! \ Lennart :) |
|
Thomas S |
Hej! Min 92 ligger på ca 1,0-1,2 blandat! Långkörning ligger den på 0,75-0,9l/m Då är det en aut!! Ha det Thomas |
eddie |
Thomas Du kan kamma dig.En 535 på 1 liter.Va fan e de för en 535 1,6liters motor eller?? Montana |
Thomas S |
Tjena!! Nää men en 3,5á om du inte viste!! Jo det går att få den å´dra 1,2-1,8 oxå!! Men kör man ekonomiskt så e´det inga problem!! Låt oss säga att snittförb ligger på 1,1 l/m....!! Har en polare som oxå har en lika bil! Den ligger ungefär på samma!!! |
eddie |
De måste juh ta en evighet att komma upp i 50km\h för dig juh.Den bilen e inte för 50km\h hastigheter.Den bilen vill dricka mycke.För helvete köp en Fiesta 1,1 istället.Då kan du va ekonomisk.Du kör en 535 o tänker på bensinekonomin.FY FAN Montana |
Thomas S |
Nää det e´inte förbrukningen jag tänker på i första hand! Frågan va väl vad börbrukningen låg på! Inte vad man kan få den att ta!! Nää trivs så bra med mina Bmw´r så knappast en Fiesta=))!! Jo det e´väl klart att man gasar alltför ofta!! Men det var väl inte det forumet handlade om!! Ha det Thomas |
|
Eddie. Hur andra kör sina bilar ska du ge fan i. Håll dig till ämnet eller gå med i någon nynazistisk rörelse där man inte heller accepterar oliktänkande och har svårt att tro på andra människor. Blir så trött när ett fåtal snorungar förstör forumen. /Patrik |
|
|
Min drar 1,3 per mil med stadskörning och blyfot ca 1 liter per mil landsväg (ej 90) /Janne |
|
eddie |
Tjena töser.Ja har aldri sagt att ja har en 535 NOVA pucko .) O ja e ingen snorunge PADDE.När ja körde bmw simma du fortfarande. Men man måste juh köra jävligt ekonomiskt för att en 535 ska dra så lite eller har ja fel? Ni ska inte bli uppretade ja mena inget illa. Montana |
|
Tjena,, Det många glömmer att nämna det är hur mycket bilen väger,,det skiljer sig oehört mycket på vikterna mellan olika 535 modeller,,beroende på utrustning,,det påverkar bensinen förbrukningen ganska mycket. Min e en 535 -90 med en Tjänstevikt på 1730Kg. Den drar emmellan 1.3-2.0 Liter/per,mil. genomsnitt på 1.6 |
|
eddie |
TACK ****DBGNU**** Montana |
|
dbgnu: Då måste du ha något fel på bilen eller är det bara stadskörning eller släpper du alldrig gasen. Min Alpina B10 BiTurbo med en tjänstevikt på 1820kg, drar mellan 1,16 och 1,28. Det är nartuligt viss inte svårt att få upp förbrukningen kortare perioder. Men på en hel tank (110 liter) så hamnar jag alltid mellan 1,16 och 1,28. |
|
| kollade min (535-89)...senaste tankningen..1,04 l/mil och det är en aut....väger oxå 1730.... | |
|
Intressant läsning i denna "tråd", jag har en liten fundering nu. Har själv en 525 ix 92:a och den drar blandad körning cirka 1.2 liter/mil. Jag vet att fyrhjulsdriften gör cirka en deciliter extra men jag tycker den drar alldeles för mycket ändå. Långvägskörning kan jag kanske få ned den en deciliter men inte mycket mer, jag undrar nu om nån av er kanske har nån ide om vad jag kan kolla upp med bilen eller om det är så att den skall dra så här mycket. Tacksam för svar |
|
Thomas S |
Tjena igen!! Har nu kört 41 mil blandat sedan jag svarade på inlägget! Resultatet!! 47l/41 mil. Alltså blev förbrukningen >1,15 l/100km Körde så att säga "normalt"! Bor ioförsig på landsbyggd men, "men" det finns ju byar här med! Ha det Thomas S |
|
Jag hade en 91 i tre år och den låg på ca 1.1 blandad då kör jag inte lugnt.Fis åkte en gång för att kolla min den låg då på ca 0.85 i 110km/h. Mvh |
|
|
Jag har en 535i (man) -90 som väger drygt 1700kg(maxutr). Jag har farthållare vilket gör gott för förbrukningen. Min minsta notering (8 mil) är 0,82 vid 110 km/h. Annars ca 1,1-1,2 vid 130 km/h och ca 1,3vid stadskörning. Brutalkör man hela tiden kan man väl komma upp i 1,6-1,7 men 2 liter verkar orimligt Livet börjar vid 6000 varv |
|
540 |
Hej.. Kan inte förstå vissa människor...bara för att man har en bil med stor motor i så innebär det inte att den behöver dra mycket bensin...tex landsvägskörning....en bil med stor motor varvar inte lika mycket som en ford fiesta i 100km/h...med andra ord behöver den inte jobba så mycket med resultat av att den drar lite mindre...jag menar inte att man kör lika snålt som med forden men det ligger ju inte på några 1.5-2 l/m.... Inte BMW bilar iallafall......min polare har en 535 o hans ligger på ca litern.. Själv kör jag en 540 med V8 i..o den ligger på vid blandad körning 1.3(max)..o vid landsväg har jag lyckats komma ner i 0.78!!!!!!! O den är inte på några sätt snål ställd.....om det nu över huvudtaget går göra!!!!! MVH 540 |
eddie |
har själv en 525 92:a aut den ligger inte under 1.0\1.2 blandad körning.Aäven om ja kör lugnt.Och aldrig 1 liter Montana |
|
Jag har nu en 535 -91 som är för törstig. Den är chippad, har sportluft, teflon och nya tänddelar. Blandad körning: 1,3 Landsväg: 1,1. Min förra bil en M535i från -86 som jag gjorde samma saker med drog 0,3 l mindre/mil! Konstant 120 =0,7 l/mil!! E34:an är oxå mycket tröttare än den gamla trots att den är 25% lägre växlad (=dricker mer?) M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.