|
|
|
|---|---|
Sehlis |
Då jag har fått en liten bebis i familjen så vill jag koppla ur airbagen på passagerarsidan (E46). Lagom till att besöka verkstaden så börjar airbaglampan lysa :o( Enligt verkstaden är det en sensormatta i passagerarstolen som är ur funktion. Men för att kunna koppla ur airbagen så måste även mattan bytas då inget får vara trasigt för att datorn ska acceptera den nya programvaran (urkoppling av airbag). Stämmer det ?? Jag tycker det låter krångligt och dyrt då jag ändå inte behöver en fungerande sensormatta på flera år. Är det någon annan som har råkat ut för liknande händelser ?? |
|
låter som att BMW's mjukvara inte är helt anpassad utan att styrenheten kollar över alla komponenters funktion även om dom är satta ur drift.. _________________ who dares wins... |
|
| Det ända jag vet är att det kostar 1800kr här i Umeå för att montera bort airbagen. Men ditt andra problem med lampan har jag ingen aning om. | |
|
lier: Sehlis bebis börjar snart skolan ;) Inlägget är några år gammalt... ___ //Ulf |
|
| oj då såg inte det. Pinsamt | |
|
Men för att svara på frågan så är det säkert så att airbagsystemet måste vara utan fel för att det ska gå att koppla ur det via datorn eller åtminstonde för att BMW ska gå med på att göra detta då det verkar vara en viss säkerhetsprocedur kopplat till detta. Koder läses från bilen som skickas till BMW i Tyskland som sedan skickar andra koder tillbaka som läses ner i bilen. Priset för detta varierar säkert men för min E39 betalade jag kring 1000-lappen + att jag fick byta bältet till ett stramare vilket gick på ca. 1500kr inkl arbete. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.