|
|
|
|---|---|
|
Åkte hem från jobbet när abs lampan började blinka, stereon stängdes av och sattes på, as funkade inte och inte heller värmaren för bakrutan. Parkerade bilen, sen gick den inte att starta. Kollade batteriet den låg på 9 volt och var helt torr, har fyllt på vätska och har batteriet under laddning för natten. Batteriet var ju inte bra det vet jag, men jag fösrtår inte varför abs slås ifrån och varför ac inte fungerar.Även vindrute torkarna gick segt. kan det vara nåt mer än bara batteriet. /kan inte sova!!! | |
|
De beror troligtvis på låg spänning. elektroniken i din bil är gjord för och fungera med 12-14 volt. Inte 9. Du kommer troligast inte få liv i ditt gamla batteri om du kört det torrt utan kommer behöva skaffa ett nytt. Mitt tips är att de är inget fel på din bil de är fel på batteriet helt enkelt. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
när du byter batteri så kan du ju passa på att kolla så att generatorn laddar så mycket som den ska så den inte laddar för lite eller för mycket... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Hej! Som ovan stående skrev så är ditt batteri kasst. Den delen av cellerna som stått ovan vätske nivån kommer ej att kunna ta emot laddning ordentligt. Ett gott råd är att snarast byta batteriet eftersom det kan skada bla styrenheten i bilen med ett dåligt batteri. Mvh Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.