|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tar upp tråden! Behöver 4 st. 240x55x415. Jag har pratat med min "gummugubbe" han lovade att återkomma, för en vecka sedan, men har inget hört. Någon som vet om dessa däck går att få tag på och i såfall var? mvh BLJ |
|
| bengt pröva med Valla däck, de fixade en uppsättning (240x45x415) sådana till mig för 3 år sedan. Nu har jag uppgifter om att bara en firma i Eskilstuna tar in dessa, Brio har jag för mig den heter. | |
|
Läs Paap Reeders inlägg som startade denna tråden vet jag.. mvh Johan Länk |
|
Paap Reeder |
Hej Bengt! Jo .... i E-tuna kan du få tag på 55- profil. Är Du 100:a på att du har 55- profil? Är det inte 45 - som exvis jag har. 45 nytillverkas t v inte. Har ett sprillans 45 och behöver ett till således. Men har Du 55 så fixar Bribos det. Vill minnas att ca 4´ per st är priset. Får Du "kontakt" med en 45- profilare så är jag intresserad. MVH /// Paap R |
|
Paap reeder! Skrev fel i mitt inlägg det skall vara 240X45X415 det är vad jag har på min 635 nu. Har talat med Bribas i dag, 55 profil finnes för omgående leverans men 45 profil finnes inte och Bribas vet inte när dom kommer in. Mina bakdäck är helt slut klarar inte besiktning som måste göras senast sista juni. Någon som har lagt på 240x55x415 på sin 635 erfarenheter? Vill inte släppa TRX däck har det både på min 540 och på min 528 tycker det är helt underbara däck. Desutom har jag så snygga kryssekerfälgar på 635 så jag vill inte bara släppa dom. mvh BLJ |
|
| Det är väl bara att slänga på ett par andra bakdäck på några snikfälgar och besiktiga, sedan byter du till dina slitna TRX däck...med såpass dyra däck bör man köra tills det smäller :-) iallafall tills kordväven tittar fram. | |
|
FRIFART! Vågar inte köra bilen vid risk för regn, misstänker att däcken blir som skidor, det är bara någon 1/2 mm kvar. mvh BLJ |
|
Paap Reeder |
Hej! Tror inte att 55 blir bra, d v s snyggt. Ballongstuk. Kan inte begripa varför man tagit upp 55:or??? när man nu ändå skall göra ett specialdäck. Du kan söka på ebay. Kruxet är att skall Du bjuda på däck borta hos Bush så kommer frakten att gå på kanske uppåt 100-1500 Bushpix. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej! Blev en nolla too much. Mellan 750:- och 1500:- lär frakten kosta enligt vad jag hört. Det kanske är nån som rullar hit däcket över isen på Nordpolen med pinne ... annars kan det väl inte kosta så mycket? MVH /// Paap R |
|
Hej! Jag slängde i väg ett mail till Michelinfabriken, och fick till svar kommer att vara tillgängliga vid slutet av detta år. Funderar på att låna däcken från min 528 dim. 200/60 HR390, vad tros om detta? mvh BLJ |
|
Paap Reeder |
Hej Bengt! Mycket bra research! Vi får vänta på godiset. Dyrt godis. MVH /// Paap R |
Robert V |
Hej .. jag vet vart man kan köpa det ! klistrar in ett inlägg som jag har fått via mail: "Hej Robert ja har kollat ang. dina däck men tyvär får ja inte fram dessa, det ja kan få fram är 240/55x415 dessa blir lite högre så då får man lägga dessa bak. Priset på dessa är 4.050:-st ink. moms,arb och frakt lev tid ca.2 v. M.v.h Fredrik på Pedersdäckservice 08-33-48-05 " Jag sökte åså 45 profil till mina original BBS .... hoppas det hjälper dig ... men då kanske du inte har kvar pengar att tanka för :) |
| Jag har hittat regummerade 240/45VR415 i England för 600:-/st. Priset lär vara utan moms och frakt och jag vet inte ens om de skickar däck utanför Storbritanniens gräns. Ska dock kolla detta snarast, då det låter klart intressant - regummeringen till trots. | |
| det finns ett märke som heter Technick som tillverkar TRX regummeringar. jag gav 4000 för 4st. men då hade jag 50% rabatt. jag har kört ca 600 mil och två av däcken har bytts ut på garanti pga att slitbanan har låssnat.....men annars är de bra. | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tar upp tråden igen. Verkar finnas TRX tillgängliga från staterna. En firma som heter, Coker Tire Company säljer över nätet: Länk men priset är ju som vanligt höööögt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Undrar hur många som gjort som jag? Nämligen redan för många år sedan kastat dom i metallcontainern på återvinningscentralen! Så nu har jag inga bekymmer om och vart det finns däck till dom fälgarna och vad dom däcken i så fall kostar! Visst är dom snygga och visst det där med original viktigt och bra men oj vad opraktiskt att ha fälgar som avviker så radikalt från vad som är standard i branschen! Per L |
|
|
wow. 9000:- för 4nya däck :). Dubbelt upp mot vad jag gav för hela bilen :) Tur man fick tag på 4beg fälgar me skapliga trx däck som går ett par sesonger till, till ett ganska billigt pris. Nord |
|
|
jeg har 4stk 195x390mm/TRX (et-20) felger, levert av MK-motorsport gmbh....til E30.. levert med michelin dekk= 220/40-390... jeg snakket med Michelin Norge å skulle få 4stk 220/40-390 men da 2500,- pr.dekk... siste dem hadde på lager... men får jo en 17~18" felg/dekk-pakke for ca.10,000,- her da.... men ellers er felgene split-eiker og mycket snygga ;) |
|
|
Nu har 635:an äntligen fått nya skor! 4 st. Michelin 240/45/415 TRX GT. Var hos min gummigubbe i dag och fick dom pålagda. Helt otrolig känsla, perfekt balans inte en tillstymelse till vibration går tyst, med dom gamla nedslitena var bilen lite sårkänslig, inte en antydan till spårning nu. Däcken som jag bytte ut var orginaldäcken sedan bilen var ny hadde rullt 10300mil, snacka om att TRX är slitstarka. Dyrt blev det men det var det värt. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.