|
|
|
|---|---|
hero |
Hej! Har för en tid sedan bytt mitt gamla utslitna orginalsystem mot ett Simons 2,5, men är faktisk lite besviken på ljudet. hade en jädra skön sång med det gamla som va helt urblåst. Nån som vet om det är nån sk inkörning på det nya innan det börjar att låta lite skönt. LÄNGTAR!!! Mvh Henke |
|
Nja, nån inkörning på nya avgassystem är det nog inte tyvärr... Bara till å vänta de där härliga tusentals milen innan det börjar brumma igen =) Alternativt köpa Supersprint eller nåt, men det känns ju lite tungt om du precis köpt ett nytt system... //Koffe |
|
|
Har aldrig hört talas om inkörningstid för avgassystem. Men min M40 låter faktiskt gött den oxå! Så det så!!! /Henrik - med en morrande fyra! Mvh Henrik. |
|
|
Jodå, det kommer att låta mer;) Brukar väl ta ett par månader innan Simons/Jetex börjar låta som de brukar/ska. Eller som de kommer att låta därefter... |
|
theedge |
köp remus dämpare ,hel gott ljud |
| borrmaskin | |
^LS^ |
Hej Avgassystem i all ära, men så länge katten sitter där så gör det väl ingen större skillnad i effekt? Kanske är så att BMW monterar högflödes kattar orginal? Jag har kikat på lite trimkatter på denna sida: Länk Nu undrar jag om det är värt 2500-2800kr? Om jag nu skaffar en trimkatt kommer jag nog även köpa till trimavgassystem resten av biten oxå. Jag har även skickat liknande fråga till katalysatorteknik.com men de tar sån saabla tid på sig att svara. |
|
BMW brukar bygga rejäla katalysatorer som knappast stryper effekten. Ska man inte ge sig på en rejäl effektökning eller överladda tror jag knappast det finns något behov av att ta bort, rensa eller byta ut katalysatorn! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
^LS^ |
Jesperado: Du kanske sett en o annan bil underifrån? Då kanske det rent av inte är värt nån trim-kat. Slå direkt på ett Supersprint system. :) |
|
Jag har sett minst 50000 bilar underifrån, men det säger egentligen väldigt lite om katalysatorernas beskaffenhet. Men just BMW är ett märke som prioriterar effekten ganska högt och inte brukar snåla på småsaker som avgassystem och katalysatorer... Jag håller för mycket osannolikt att du genom att byta katalysatorn kan få högre effekt, men man ska aldrig säga aldrig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
^LS^ |
Ska nog försöka hitta fler ideér och fakta innan jag bestämmer mig. Tänker dock inte ta bort katten helt, eller rensa den. Räcker med att betala fortkörningsböter... ;) Mvh = - - - - - - - - - - - - = Fullgasväxling, javisst! = - - - - - - - - - - - - = |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.