|
|
|
|---|---|
|
Tjenis. Jag har införskaffat mej en E30 och jag fick med mej en motor ifrån en 323i ifrån -82 som är nyrenoverad. Jag har läst lite här på forumet och det är ingen som är riktigt haj på BMW i mina bekanskaps kretsar bara Volvo och SAAB ägare. Det jag undrar är vilka saker jag behöver ändra på för att flytta över motorn till min 318. Besiktning och sånt är inga problem eftersom min granne jobbar där och besiktigar åt mej. | |
| Glömde säga att det följde med en Getrag låda till den också ifrån samma bil som ska ned. | |
|
Ingen som ha hållit på med dessa projekt. Kollade idag och det verkar vara samma fästen fast man måste byta kylare eller? Motorn och lådan är ifrån en E21a. |
|
|
om det är i din 318 du ska stppa i en m20 motor är det inte samma fästen. vet ej vad det sitter för bränsle/tändning på 318 men jag kan tänka mig att det inte är samma som till 323 motorn, kardan kan du få ändra. oftast blir det ett större ingrepp än vad man räknat med. - Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward - |
|
| Ska väll hämta motorn i övermorgon och kolla. | |
| Man måste byta ut insprutningssystemet och motorfäste:Väldigt mycke jobb och sen ska man ju regbesiktiga och det är inte lätt!Lättast är att köpa en 323! | |
| Ok. Då säljer jag 323an och renoverar min 318 istället för stålarna. Men passar getrag lådan då tro på min? Eller ska jag sälja den också? | |
|
Om man har insprutningsystemet och motorfästen då. Hur byter man fästerna? Och är det inte samma kardan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.