|
|
|
|---|---|
|
Tjenis! skall snart bygga bas i min e30....vill veta var man enklast drar lågnivå + strömkabel, skall ha lådan + steget i bagaget (batteri fram) och skall bara driva bas, inget annat... från steget till högtalaren skall man ha högtalarkabel, inte strömkabel? vilken tjocklek rekommenderas på strömkabeln? steget är ett GAS CyberX2 (tror jag) och basen är en GAS 10"... jag drar hellre för grov kabel, dels för att det är bra för framtiden, sen är det också bra att slippa behöva göra om det senare! men var skall man dra den....ngn sade under instegslisterna, men varnade samtidigt för att dessa kunde vara svåra/omöjliga att få tillbaka? Ström och lågnivå skall man väl dra, inget annat behövs väl? kan man dra lågnivå på förarsidan under dom listerna, eller finns det ngt bättre sätt att dra på? gärna om ngn har sida med bilder! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
Det du behöver är ju ström, lågnivåkabel och en styrsignal så steget vet när det skall starta. Jag drog lågnivå och styrsignalen från mittkonsolen, brevid kardantunneln, under baksätet och fram genom luckan som skall vara till skidluckan. Strömmen drog jag på vänster sida eftersom batteriet ändå sitter där, men det är bökigt att få tillbaka instegslistorna, någon som har en lösning på problemet? Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
|
hmm..det låter bra det där! förutom det där böket med insteglisterna...för jag rycker inte gärna loss dom om det är lite tveksamt om man får tillbaka dom..kan man inte dra kablarna under ngn matta eller ngt sånt? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Problemet med instegslisterna tyckte jag var att få loss dem utan att spräcka dem. När du sätter tillbaks dem kan du kladda på lite fett (t ex vaselin) på plast clipsen så är det inga problem Lycka till. |
|
| Jag håller med dig Kicker. Att få dit listerna är lätt....att få bort dem är lite svårare men går det med om man är försiktig. Men har du väl fått bort dem så får du garanterat dit dem | |
| Jag håller med dig Kicker. Att få dit listerna är lätt....att få bort dem är lite svårare men går det med om man är försiktig. Men har du väl fått bort dem så får du garanterat dit dem | |
|
Får åka till Apoteket och handla vaselin... =) Mvh Jonas.N /////Alpine |
|
|
har nu dragit alla kablar och kan säga att det var ju svinenkelt! listerna lossnade utan problem, inga clips gick sönder! mycket enkelt att ta sig från kickpanelerna bak till bagaget! har byggt lådan och allt är klart, hämtar ut steg och elementet i nästa vecka, är spänd på hur resultatet kommer att bli :) BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.