|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu på boardet här. Vil / skall kjöpa en 325i Coupe -92 modell. Vart e det billigast å försäkra den? Har hört at man måste ha villa o egen garage för at få en "vettig" pris hos LF. Stämmer det? Bor i Borås (inte i sentrum. typ 4 km i från). Bor i hyresrätt, ingen garage (för tilfället), 24 år, haft körkort 1år. Aldri krockat. Kör ca 2000 mil per år. inte vinter. Hoppas någon kan hjälpa en tokig norrman i Sverige :-) | |
|
Två bombsäkra tips: 1: Ring runt till ALLA försäkringsbolag. Det kan skilja tusentals kronor. 2: Använd "sök inlägg"- funktionen uppe till vänster innan du lägger en ny tråd :) Välkommen hit! Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Tacker :) men det vet jag. det som er svårt er å få ett pris när man inte har svenskt körkort (norsk fortfarande), og jag har hällre inget REG nr. Derför hoppas jag på lite hjälp. Allt under 15000 /per år för en helförsäkring kan jag leva med.. |
|
| Du bör hamna på max runt 7-8000 för helförsäkring/helår, är min bedömning. | |
|
Om jag kan hitta en til 7-8000 /per år är det jo inga problem :=) Är det folksam som är "best" på BMW ?? har inga försäkringa hos några bolag.. |
|
|
Susab och IF/Dial brukar hålla låga priser. Men jag har hört att de kan vara struliga vid utbetalning av ersättning och i vissa fall klydda med vilkoren. Har dock själv aldrig haft några problem med endera av dem. |
|
|
Okey.. det här låter interessant. Särskild om man jämnför med at jag betalade 50000 for en 86:a 325 och 10000 /per år för endast trafikförsäkring i Norge.. hehe ;) 25000 för helförsäkring/helår. Gött at leva i sverige! |
|
|
Eivind, Jepp, och ändå klagar vi svenskar rätt rejält på VÅRA premier :p Välkommen till Sverige och BMWPower.nu ;) |
|
| Tackar för den! Jo, ni har billigare bilar och billigere försäkring. men man tjäner mer i norge. vet inte hvilket land som e bäst. men jag vet at när jag säljer en 86:a lägger till 15000 och kjöpar en 92:a, så e det bättre i Sverige.. kolla ut tex. www.motorborsen.no eller www.autoborsen.no om du vill jämnföra priser.. en ny M5:a kostar väl 1.4 mill i norge. här typ 750 - 800.000 här.. hehe | |
|
Eivind, hur har de flesta råd med nya bilar i Norge...de måste ha gigantiska summor varje månad bara i värdeminskning. Själv anser jag att mitt bilintresse är för stort för att överväga Norge, annars verkar det trevligt. /Simon |
|
|
Mitt bil intresse är oxo för stort till at bo i Norge.. hehe. Undrar oxo hur många har råd med at kjöpa en familjbil til 400.000. det som e det konstige e at man hittar mycket mer begagnade bmw på nätet i sverige (tar självklart med höjd för at det bor dubbelt så många i sverige), men jag ser dom inte så mycket i värkligheten.. (vet inte om jag bor i fel stad..) i norge hittar man inte många m3:s til salu. men när man passerar gränsen och kommer till norge er det hur många bmw som hälst.. over allt! (nästan..hehe) Jo, Norge e trävligt, men nestan allt e så himmla dyrt! /Eivind |
|
|
Mitt bil intresse är oxo för stort till at bo i Norge.. hehe. Undrar oxo hur många har råd med at kjöpa en familjbil til 400.000. det som e det konstige e at man hittar mycket mer begagnade bmw på nätet i sverige (tar självklart med höjd för at det bor dubbelt så många i sverige), men jag ser dom inte så mycket i värkligheten.. (vet inte om jag bor i fel stad..) i norge hittar man inte många m3:s til salu. men när man passerar gränsen och kommer till norge er det hur många bmw som hälst.. over allt! (nästan..hehe) Jo, Norge e trävligt, men nestan allt e så himmla dyrt! /Eivind |
|
|
Eivind, antar att Norges problem är att oljeindustrin har så höga ersättningsnivåer att alla andra sektorer också vill ha samma nivå på sin ersättning(lön). Kanske bor du i fel stad. Här i Linköping finns det många BMW. Där min fru kommer ifrån, Värnamo...är det en vardagsbil i det närmaste...:-) /Simon |
|
|
Då vet jag det.. jag bor i fel stad :) hehe. men har bara varit här under vinteren.. så när sommaren kommar, syns dom nog oftare. jag vet inte vad norges problem e.. det e inte mitt problem längre.. "normal" lön i norge ligger på 300.000 ungefär. jobbar du på en oljeplattform tjänar du kanskje 600 - 800.000.. dom som jobbar innom petrolium e väl inte mer enn någon % av dom som arbetar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.