AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.784

E46 cab - alternativ till M-paket II?

Sida 2 av 2
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
master: gjorde du det hos BMW? vad kostade det totalt med lackning och arbete?
Monterade de alla delar?
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
När jag sade 20k då menade jag att lackering och montering skulle göras i en verkstad som ingår i det priset. Du behöver på det sättet inte att tänka på mycket.. bara att köpa/beställa delarna..
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
ok! Beställer detta idag, tack för hjälpen!
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
22.000 totalt, lackat och moterat inklusive nya dimljus, har frågat wölkes också för att se om de är billigare....bara betala och se glad ut...
1 vecka för att få delarna från tyskland, 1 vecka lackering och 1 dags montering.
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
det var ju inte mycket mer än vad jag tippade..
När du nu får det monterat kan du väl skicka några bilder på det.. Jag har en likadå.. en 330ci från 01 som oxå e silver..

Ps. vilka fälgar kör du med..??
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
staliN:

självklart skickar jag bilder.

Jag har 17" orginal på vintern med vinterdäck. och 18" M3 orginal som sommarfälgar
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
Ser fram emot att få kolla på dem bilderna...
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
StaliN:

Har skickat mail på "före" bilderna. Du får "efter" bilderna om 3-4 veckor
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
griegertz:

det e en äkta pärla. Men en sak till, jag såg att du inte har sänkt bilen. Ska du göra det eller ska du köra med m-chassiet som du har..??
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Tack! har du några bilder på din pärla?
jag håller tummarna att 18" tummarna kommer att gå in när jag sätter på dem i vår....det är ju 255 bak...328:an jag hade tidigare, var jag tvungen att valsa hjulhusen för att få in så jag avvaktar med sänkning tills jag vet om det kommer skrapa eller ej...

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Är det någon som har bilder på hur M-paket II ser ut bak på coupén? Gärna en bild på en bil med PDC
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
griegertz:

Gå in på denna länken där ser du exakt hur den ser ut. Och tyvärr har jag en trasig digi-camera nu och har inte haft möjlighet för att fota bilen efter sänkningen. Men du får dem så snart jag har fixat cameran. (fast kör med 17" just nu; sommaren: 18" Breyton Magic)..

Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
bra bild! skall nog lackera även den svarta biten som sitter i mitten längst ner på bakspoilern.

Hur gör man med sensorerna för PDC? Det ser ut som om de har samma färg som spoilern på bilden, vill inte ha svarta prickar
a lá Volvo och SAAB....
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
griegertz:

Hej, jag har försökt att skicka några bilder till dig men har inte lyckats eftersom det e nåt fel på din mail-adress. Hur som helst kan du gå in på länken nedan och kolla hur en 330ci med ställbart chassi från KW-Gewindefahrwerk ser ut... Kanske något för din bil efter monteringen av M-paketet.

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Det blev inget M-II paket, det blev en M3-Front från Rieger istället...Slänger på M3-fälgarna på måndag och fronten blir monterad på torsdag. Har man inte pengar att köpa en M3 för får man styla ;-)

Lägger ut bilder på torsdag eller fredag så får ni komma med ett utlåtande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.