AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.785

E46 cab - alternativ till M-paket II?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Har nu lagt ner tankarna på en M3 E36 cab, känns som att en E46 330 cab ändå är så mycket mer modern, ämnar köpa en dylik till sommaren. M-paketet är grymt snyggt, men dyker ju först upp i -01:orna, medans det mest är -00:orna jag har råd med...Är det ngn som har provat med andra alternativ till förädling på ett smakfullt sätt, jag tycket att Rieger-paketen bara är vulgära och får bilen att se tung (i negativ bemärkelse) ut?!
Om ngn dessutom kan lista upp hela innehållet/modifieringarna i M-paket II hade jag varit denne tacksam?

E46 M3 Cab...en vacker dag!
Sani:
Det finns en silver M3cab(SMG II) med nästan alla utrustning på Bmw Solna. Har stått där ganska länge.....flera månader dvs det kan du säkert få för ett bra pris:)
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Sani: 330 kom först -01(modellår) när den nya M54 motorn lanserades. Om du tittar på en -00 blir 328. BMWs originaltillbehörskatalog (långt ord) finns faktiskt en snygg styling för caben.

Nisse
M aerodynamikpaket II består av:
• Främre stötfångare
• Luftintag höger och vänster
• Dimljus till frontspoiler höger och vänster
• Sidokjolar höger och vänster
• Bakre stötfångare
• Insats till bakkjolen (den svarta nederdelen)
Du kan alltid köpa till M II-kitet som reservdelar och montera på bilen. Landar på drygt 15 000 lackerat, montering tillkommer.

/Dominik
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Tjena mannenm, förutom allt som Henrik A skrev ner så ska du definitivt skaffa ett par M3 speglar till den bilen, om jag vore du så skulle jag åka ner till tyskland o satsa på en e46 330 Cab, rätt bra pris på dom där nere.

Min kusin va o köpte en 330, med all utr inklusive full M-optik, TV o navi, 19tums fälgar och M3 stolar samt Hardtop, han fick pröjsa 330.000, bilen är 01:a och har rullat ca 2700mil....
Grym bil måste jag säga.....

M3 E36 är inte heller helt fel, rolig bil, går att styla en hel del....

Men strunta i Rieger, de gör bara bilen överdrivet löjlig, ser ut som en leksaksbil till slut.....

Lycka till med ditt köp!!!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Dominik>> Snygg och stilren kärra! Vet du vad din front kostar att eftermontera? Det är "lilla" M-sport paketet eller hur?
Mvh Olle
Visa användare
3.753
Sani
Tack för tipsen, men:

Starre: Jag skulle offra kroppsdelar för att äga en E46 M3 cab, men min budget kommer tyvärr (i bästa fall) att ligga på max 300', så våren -06 kanske...

Maveric: De -00:or jag sett är alltså, enl dig, beställda som ÅM 01:or? (Vissa av dem är rätt "tidiga"...) Samt att ingen av dom har M-paketet!

Donnie: Jag är djupt avus (BMW-humor) på din kusin! 330' låter som ett väldigt bra pris!

Sedan får man skilja på Aerodynamik-paketet (som jag personligen tycker inte tillför utseendet så mkt) och M-paket II, som jag då alltså är intresserad av. M-paketet är fabriksmonterat, medan A-paketet tillbehörsutr. Att man skulle kunnat eftermontera M-paketet fick jag ingen respons på hos BMW Mölndal, de kände inte ens till M-paket II...hmm.

Så fråga 1.: Kan man eftermontera M-paket II
2. Vad innehåller den?
3. Kostnad?

Jag vänder mig till Er, då ni verkar kunna det här bättre än ÅF:arna... :-)

Visa användare
3.753
Sani
ursäkta mig, men

dominik; du kanske redan hade svarat på min fråga...
Dani
Det finns 330 -00. Ej sålda i sverige...men i tyskland började dom säljas redan -00.

Dani,
Mitt M Aerodynamikpaket II (som är det riktiga namnet) är fabriksmonterat men det går att köpa separat hos bland andra www.nfs.nu. 12.500:- Det skall visst också vara möjligt att köpa delarna separat.
Sorry, svaret var riktat till Sani
mackan325
Överlag är originaldelar billigare hos BMW åf i DE, med nuvarande eurokurs kan det nog löna sig att kolla upp.
Sani>>>Skippa www.nfs.nu De är dyrare än BMW. Angående prisuppgiften du fick av mig tidigare så avsåg jag MII-paketet och ej Aerodynamikpaketet.
Och du kan visst köpa MII som tillbehör:

artnr 51 71 0 028 808 för cab och coupe med PDC
-807 cab, coupe utan PDC
51 71 0 139 649 sedan med PDC
-650 sedan utan PDC

Med andra ord om BMW Mölndal påstår att det inte går att beställa dessa delar så borde de nog friska upp kunskaperna om tillbehörsfloran till BMW då dessa uppgifter tog jag direkt ur tillbehörskatalogen.
Alla satser kommer dock grundlackerade men det går att beställa dem färdiglackerade mot en merkostnad på ungefär 3000:-

MVH

/Dominik
Visa användare
3.753
Sani
Tackar för era svar; det blev en del strul pga namngivningen av dessa paket... Jag tycker som sagt att det paketet som man hittar i den senaste tillbehörskatalogen inte är så snyggt, medan paketet som Henrik A har är den jag vill ha. Det var detta paket som BMW Mölndal (tillbehör) inte kände till. Men, det kanske räcker med fronten för att få till den där schyssta M3-looken!
Och då får jag väl jämföra NFS-fronten med BMW's...men det lutar ju åt original.

E46 M3 Cab...en vacker dag!
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Ta en titt på schnitzer, deras paket är schyssta och lite ovanliga Länk

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Denna spoiler har jag idag: Länk

Jag vill byta till denna:
Länk

Går detta att eftermontera? Är det M paket II ?

snackade också med BMW i Mölndal i Göteborg, de visste inte mycket...vilket artikelnummer har den? Någon som vet?
Ja, det är BMW original M aerodynamikpaket II på bilden.
Ja, den går att eftermontera.
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
den bilen e utrustad med M II paketet. Det går att eftermontera men kostar kring 20k lackad och monterad. Monteringen e bökigt eftersom flera smådelar måste köpas och monteras. tx måste du byta dina dimljus för att kunna ha den spoilern framme..
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Det går att eftermontera det är inga problem har gjort det på min sedan för ett tag sedan.
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Tack för att ni redde ut detta, blir lite lättare när man ser bilder...
20k för alla spoilar runt om då eller hoppas jag?
Jag vill dock inte ha någon vinge på bakluckan....
Går det att köpa delarna separat hos BMW?
Hur ser bakspoilern ut på M II paketet?

Skall ta mig en vända dit imorgon och ge dem detta nummer (tack dominik)
artnr 51 71 0 028 808 för cab och coupe med PDC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.