|
|
|
|---|---|
|
har altid undrat va det är för skilldnad på sedan och coupé med tanke på fram lycktorna å blinkers, ja menar när man ska köpa ögonlock finns det ju olika till sedan och coupé, men ja ser ingen skilldnad när man står o kollar på bilarna gämter varann?? | |
|
Det enda jag vet skiljer dem åt liggar bakom framdörrarna:-) Alltså: Två dörrar, baklysena och lite till... Men fram borde det väl inte skilja nå? Min skrothög: Länk |
|
|
Som jag har förstått det så är det ingen kaross del som är lika på sedan och coupe. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Precis som wendtan säger så är det inte många karossdelar som är gemensamma mellan coupé och sedan. Tex har bilarnas frramblinkers olika form, kanske är det därför det är olika ögonlock? /Erik |
|
| jaha för danmobility har ögonlock som tydligen ska passa DÅDE coupé och sedan o alla modeller av e36!!! lustigt! | |
|
det kanske beror på att Coupén är 12 millimeter bredare.... Länk |
|
|
Precis som wendtan och J_Bunk säger är det en massa saker som skiljer mellan coupé och sedan, ställ en av varje bredvid varann så framgår det tydligt. Avseende DanMobility så skulle jag inte köpa en endaste liten pinal till min BMW därifrån, skulle nog inte köpa nåt därifrån överhuvudtaget. Mvh / Malte |
|
|
LuddeX: Det kanske är korta ögonlock som inte går över blinkersen, då passar dom på alla E36. ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Framlyktorna är lika iallafall ! Nisse |
|
|
Är lite skeptisk där med faktiskt. på min coupe hade jag mindre glasbubblor i en lång rad (de skulle vara där allså) de hade dock inte kompisens -94 sedan. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Avseende just framlyktorna så finns där tre olika fabrikat, ZKW, Bosch och Hella. Det kan således sitta lyktor från olika tillverkare på olika E36:or, på dessa må det eventuellt skilja på mindre designdetaljer. Så vitt jag förstår är det dock likadana lyktor på sedan som på coupé. Mvh / Malte |
|
|
Är inte Coúpen några millimeter kortare också, eller har jag fel? Mvh JOhan |
|
|
COUPEN är grymmmmt mycket fetare !!! o/_______\o /Oo=00=oO / []=****=[] |
|
| hur är det med spoilern fram? är den bredare på coupen än sedanen. tänkte byta till m3 front på min sedan. passar en från en coupé? | |
|
Coupens blinkers är lite längre, dom går länge bak än sedanens, de därför inte blinkersen passar, lyktorna är desamma. Huven på en coupe är längre oxå! Så de finns många skillnader som man inte märker!!! |
|
| Framspoilern är exakt lika dan, de bara o byta. Jag hade en sedan förrut som jag monterade M3 front till från en M3 coupe så de inga problem!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.